אבל בעולם המוזיקה: הזמר ליאור פרחי הלך לעולמו

הזמר והיוצר ליאור פרחי, שבין להיטיו הגדולים נכללים "תיזהר ממנה", "חשמל באוויר" ו"ילד רע", הלך לעולמו בגיל 53. במרוצת השנים הוציא אלבומים רבים וכתב שירים רבים לאמני ישראל, בהם אייל גולן, שרית חדד וזהבה בן. הוא הובא למנוחות הערב ב-21:30 בבית העלמין כפר נחמן ברעננה

זמן צפייה: 02:33

הזמר ליאור פרחי הלך לעולמו היום (שני) בגיל 53.  פרחי, שאחראי בין היתר ללהיטים "חשמל באוויר", "תיזהר ממנה", ו"ילד רע", הוא גרוש ואב לשלושה ילדים. הלוויתו התקיימה הערב בשעה 21:30 בכפר נחמן רעננה.

מנהליו מסרו כי "בצער רב, בשוק ותדהמה משפחת פרחי מודיעה על מותו של ליאור פרחי, בן 53 היה בלכתו. ליאור היה מאבני הדרך של המוזיקה הישראלית והקדיש את חייו לשימור המוזיקה המזרחית. ליאור נפטר מדום לב, הותיר אחריו משפחה אהובה ושלושה ילדים".

בריאיון לחדשות 13 ב-2021, סיפר פרחי כי כי שקע בדיכאון וחזר לגור עם אמו בבית ילדותו. "שנותיי האחרונות היו מהקשות בחיי, לא מאחל לשונאיי את מה שעברתי", הוא אמר.

[brightcove_iframe video_id='news-hazaza-2412021849' autoplay='0' credit='FRIENDS מבית ההסתדרות' desc='ליאור פרחי בהופעתו האחרונה, ביום חמישי האחרון, על במת FRIENDS בחדרה' poster='' kid='1_wg33eyqp' duration='195']

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ספד לפרחי: "הצטערתי לשמוע על לכתו בטרם עת, של הזמר ליאור פרחי ז"ל, אדם ששימח תמיד מהלב וראה במוזיקה זכות ואהבת חיים. ליאור היה אדם נעים הליכות שעיקר פועלו היה למען אנשים - לשמוח ולשמח בעזרת כישרון השירה המהדהד והחיוך הרחב שאפיין אותו. יהי זכרו ברוך".

הזמר קובי פרץ ספד בסטורי שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו: "נדהמתי לשמוע את הבשורות הקשות על מותו בטרם עת של חברי ליאור פרחי, זמר ענק ואיש מיוחד עם לב זהב. רק לפני שבוע אשתי ענבל וליאור נפגשו בחוג כדורגל של הילדים ודיברו. בחמישי האחרון שוחחתי עליך עם הזמר רובי לוי, ובשבת דיברתי עליך טובות. אנחנו מכירים שנים רבות ותמיד שמרנו על כבוד ופרגון. התחלנו בתחום בערך באותו הזמן - לפני כמעט 30 שנה, והופענו יחד המון! נוח על משכבך בשלום".

קובי שמעוני (סאבלימינל) כתב לליאור פרחי, איתו שיתף פעולה בחידוש ללהיט "תיזהר ממנה": "ליאור אחי היקר, היה לי הכבוד, הענוג וזכות גדולה לעבוד איתך, היית בן אדם מדהים, זמר ענק ונעים הליכות. כואב לי הלב שאתה כבר לא איתנו, המוזיקה שלך תמשיך להתנגן ולשמח לעד, אני יודע שאתה תעשה להם שמח בגן עדן, אתגעגע אלייך מאוד".

דודו אהרון ספד: "כמה שאהבתי אותך ואת השירים שלך שהיו חלק בלתי נפרד מהילדות שלי ועד עצם היום הזה! אבידה ענקית למוזיקה הישראלית - יוצר וזמר דגול. תמיד היית מפרגן לדור הצעיר באהבה גדולה, איש צנוע ועניו, תמיד מחייך עם החיוך הקסום שהיה לך. היו לנו המון שיחות מהנות על מוזיקה, היית ידען גדול והיית עבורי השראה גדולה! כואב לדבר עלייך בלשון בעבר, יהי זכרך ברוך".

הזמר דורון מירן כתב דברים לזכרו: "ברוך דיין האמת! אחד הזמרים הכי טובים שיש לנו במדינה. גדלתי עליו מילדות. תמיד ליאור היה מופתע ממני, איך אני מכיר שירים שלו שהוא אפילו כבר לא זכר. יהי זכרו ברוך. נוח על משכבך בשלום, זמר ויוצר ענק". מורן מזור הוסיפה: "עצוב כל כך... יהי זכרו ברוך".

ליאור פרחי מדבר על הכל
ליאור פרחי | צילום: רשת 13

פרחי נולד בדצמבר 1970 ברעננה, וגדל עם חמישה אחים. ב-1995, כשהיה בן 24, הוציא פרחי את אלבומו הראשון, "כמו אבן שותקת", שכלל את השירים "מערבולת", "יושבת בפונדק" ו"שניים שניים". במרוצת השנים, בין היתר, הוא כתב והלחין שירים לאייל גולן (בשבילך נוצרתי", "רגשות"), לשרית חדד ("ים של אהבה" ו"עולם של חלומות"), לזהבה בן ("תגיד לי מותק"), לפיני חדד ("חוזר הביתה") וליוסי אזולאי ("אני אקטוף לך את הירח"). את שירו הראשון "רומיאו ויוליה", כתב פרחי כשהיה בן 17.

פרחי גם ביצע דואטים עם יפה ירקוני ("במשעולי הזמר"), משה דץ ("גבר משתגע", מתוך אלבומו החמישי הנושא את אותו שם) ועם שלמה גרוניך ("ירושלים – מכל הסיבות שבעולם"). בדצמבר 1997 הוציא בחברת התקליטים של האחים "בן-מוש" את אלבומו השני "שירת הלב", בו ניגנו בין היתר הגיטרסטים אבי סינגולדה ויהודה קיסר.

בשנת 1998, יצא האלבום השלישי "בהופעה", שכלל מחרוזות של שירים ידועים דוגמת "לא אני הוא האיש" ו"דברים שרציתי לומר", וכן מחרוזות להיטים ים תיכוניים ובערבית. כמו כן, חידש באותה השנה את השיר "ים של דמעות" של זוהר ארגוב, במסגרת אלבום המחווה "חברים שרים זוהר".

בשנת 1999 הוציא פרחי את אלבומו הרביעי - "את כל חיי", שהגיע למעמד אלבום זהב. בין שירי האלבום בלטו: "למה את כועסת", "ילדתי", "אל תעירי לי את החלום" ו"דומיה". שנה לאחר מכן, השתתף בתחרות "פסטיבל הזמר" עם השיר "מדבר בלי מילים", שנכתב במיוחד לתחרות. בשנת 2001 הוציא את אלבומו החמישי - "גבר משתגע", בו בלט שיר הנושא, שביצע יחד עם משה דץ.

ליאור פרחי מבצע את אתגר "שיר בהפתעה
ליאור פרחי | צילום: רשת 13

בשנת 2003, שחרר פרחי אלבום נוסף - "מת עלייך", בו נכלל להיטו הגדול "תיזהר ממנה", שזכה להצלחה גדולה ברדיו. בשנה העוקבת הוציא את האלבום "סיגליות", בו חידש את שירו המפורסם של דיוויד ברוזה וביצע מחרוזות משיריו.

בשנת 2008 הוציא פרחי את אלבומו השמיני - "חשמל באוויר". שיר הנושא של האלבום וחידוש השיר "תיזהר ממנה" יחד עם סבלימינאל הפכו ללהיטים גדולים, והאלבום הגיע למעמד זהב. ב-2010 הוציא את אלבומו "מתנה" שזכה למעמד פלטינה ובו בלטו השירים "ילד רע" - שהקליפ לשיר זה הצליח מאוד, והבלדה "זה מהלב".

ביולי 2011 יצא הפרויקט "שני צדדים למטבע", בו חידש פרחי את "היא לא דומה" של ארקדי דוכין. ב-2016 הוציא את האלבום "ישראלי מילדות - חלק א", שכולו היה חידושים לקלאסיקות ישראליות. 2016 הוציא את האלבום "ישראלי מילדות - חלק א", שכולו חידושים לקלאסיקות ישראליות - בו נכלל ביצועו לשיר "שומר החומות", שנחל הצלחה. בשנותיו האחרונות מיעט להוציא מוזיקה חדשה, וב-2021 הוציא את "בכיה" - שירו האחרון ששחרר בחייו.