רפואה והרצאות בפני תלמידים: החיים שאחרי קריירת הדוגמנות

כשתמר זיסקינד אספיס ומעין קרת היו בשיא קריירת הדוגמנות, הן החליטו לחשוב על העתיד וללכת לכיוון אחר לחלוטין. "אוהבת את מה שאני עושה כיום" • אחרי התהילה, פרק ראשון

זמן צפייה: 08:37

ד"ר תמר זיסקינד אספיס ומעין קרת היו דוגמניות מצליחות שצעדו בתצוגות אופנה בארץ ובעולם. בשיא הקריירה שלהן החליטו השתיים לפנות לכיוון שונה לחלוטין ולצאת לדרך חדשה.

תמר מוכרת למטופלים שבאים לקלינקה שלה בשל זכייתה בתואר "מלכת היופי" בשנת 2008. היא התחילה ללמוד באוניברסיטה העברית במהלך הצילומים ומיד בתום לימודיה פתחה את הקליניקה שלה. יש אנשים שישר מזהים אותי", סיפרה זיסקינד. לדבריה, היא מקפידה שלא לגלות להם מאיפה הם מכירים אותה, אלא שומרת על עמימות בנושא.

כתבות נוספות בחדשות 13: 

מסילוק לבני עד המו"מ עם נתניהו: הקדנציה של גבאי כיו"ר העבודה

תחקיר: האם ראש העיר רחובות דאג לאינטרסים של משפחתו?

שרה נתניהו לפרקליטות: אחתום על הסדר טיעון בפרשת המעונות

מעין קרת
מעין קרת | צילום: חדשות 13

קרת הייתה דוגמנית בין-לאומית שהתחילה את הקריירה שלה כבר בגיל 15. בשנות ה-90 היא הייתה דבר חם בעולם הדוגמנות וכיכבה על שערי עיתונים עולמיים. עם זאת, בשיא הקריירה שלה היא הבינה את הקשיים הקיימים בעולם היופי, ביניהם, הדימוי העצמי הנמוך שמביא לפגיעה בגוף. לצד הקשיים, הבינה קרת שהיא צריכה לחשוב על היום שאחרי והחלה לחפש לעצמה תעסוקה. כיום היא מרצה בפני נוער על תודעה עצמית, תוך שהיא משתמשת בחוויות שצברה כדוגמנית.היא סיפרה כי "ההרצאות נותנות לי הרבה כוח. גם כי אני חדורת שליחות וגם כי זו העבודה שלי".

סיפורן של השתיים מגלם את הניגודיות שבעולם היופי. מצד אחד ההצלחה והכסף הגדול ומצד השני הפחד שהתעשייה תחליט שהדוגמנית לא כבר לא רלוונטית לתעשייה. זיסקינד וקרת בחרו, כל אחת בדרכה, להשתמש בכלים שצברו בהיותן דוגמניות, כדי לעשות טוב לסביבה. אמנם יש להן געגועים לתקופת הזוהר שלהן אך הן מעדיפות את חייהן הנוכחיים."אני הרבה יותר אוהבת את מה שאני עושה היום" סיכמה קרת את ההשוואה של עיסוקה הנוכחי כמרצה אל מול קריירת הדוגמנות. גם זיסקינד שלמה עם הבחירה שלה לעסוק ברפואת שיניים : "אני מרגישה שלקחתי החלטה נכונה".

ד''ר תמר זיסקינד אספיס, מלכת היופי לשנת 2008
ד''ר תמר זיסקינד אספיס, מלכת היופי לשנת 2008 | צילום: חדשות 13