ילד שלי מוצלח: הפסנתרן בן ה-11 שנחשב לעילוי וממלא אולמות

נעם בנגלס החל לנגן בפסנתר בגיל חמש וכבר הספיק לזכות כמעט בכול תחרות ארצית. למרות הישגיו, אמו מצננת את ההתלהבות בכל מה שקשור לבנה ואומרת כי "זה לא בריא לתת לו להרגיש שהוא מלך"

זמן צפייה: 12:01

נעם בנגלס הפסנתרן בן ה-11, החל את הרומן הסוער עם הקלידים רק בגיל חמש, היום הוא מתאמן לקונצרט הבא שלו עם התזמורות המובילות בארץ, והוא כבר הספיק לזכות כמעט בכול תחרות ארצית לפסנתרנים צעירים.  אפילו מזמינים אותו לנגן עם התזמורות של הגדולים - כמו הסימפונית של אשדוד ותזמורת רמת גן.

כשנועם נשאל, איפה הוא רואה את עצמו בעוד עשר שנים, הוא ענה כי הוא רוצה "לנצח על תזמורת" וכי הוא יגור "בבית רגיל". הוא הוסיף כי הוא רוצה "מקום שבו אוכל לנגן בשקט, שהאחרים לא ישמעו את זה, כי אני רוצה לנגן בשעות מוקדמות של הבוקר. אני לא יכול לעשות זאת עכשיו, כי יש שכנים שישנים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

השנה שהציתה גל מחאות – והוציאה מיליונים להפגין • מסכמים עשור

"רשת פייק ניוז ישראלית ניהלה קמפיין אנטי-מוסלמי בינ"ל"

"להנציח את העשייה": המעצבות שממשיכות את דרך חברתן שמתה בלידה

כשחוזרים איתו הביתה לקראת אימוני הפסנתר שנמשכים חמש שעות ביום, מגלים את הקבלות שעל הקירות. הרחק מהפולקלור של "מי גאון של אימא?" ו״תראו איך הילד מוכשר״, ישנה מרינה אמו. היא לא מאמינה בחיזוקים בלי הרף, ולא חושבת שהם תורמים לילדים. מרינה סיפרה כי מעדיפה לא להגיד כי הוא גאון ועילוי. מכיוון שלטענתה "זה לא בריא לתת לילד להרגיש שהוא מלך, כי אחר כך הוא ייפול". היא הוסיפה: "אני לא מהאימהות שבהופעות צועקות לילד שלהן 'בראבו'".

המילים האלה אולי לא מתנגנות בקלות, אבל ככה הצליחו במשפחת בנגלס, יחד עם היד המכוונת של המורה למוזיקה ילנה סמבורסקי אטקין, לייצר לא גאון מוזיקלי אחד - אלא שניים. אחותו של נועם, דנה, גם היא פסנתרנית מוכשרת. לטענתה אביהם, אריה, הבת פחות מעוניינת להתמודד בתחרויות וכי היא "בקטע של מוזיקה קאמרית". הוא הוסיף כי "כל אחד מהם הולך בכיוון שלו, זה לא מתנגש אחד בשני". למרות ההכשרונות המוזיקליים שגדלו להם בבית, אריה ומרינה בכלל לא באים מרקע דומה. הם לא מנגנים בפסנתר, גם לא באף כלי אחר. אריה סוכן ביטוח ומרינה טכנולוגית מזון, שוויתרה על קריירה כדי להשקיע בילדים. וישנו גם דניאל הבכור - אבל אצלו משום מה, הפסנתר לא תפס.