ועדת השחרורים: צבי גור יעוכב עד שהפרקליטות תחליט אם לערער

לאחר שהוחלט להורות על שחרורו של צבי גור, שרצח את הילד אורון ירדן לפני 41 שנה, בתוך שטח ביה"ח בו הוא מאושפז, החליטה לבסוף ועדת השחרורים כי שחרורו יעוכב עד שהפרקליטות תחליט אם לערער

Gurpii

לאחר שהשופטת בדימוס אורית אפעל גבאי, היושבת בראש ועדת השחרורים, קבעה שצבי גור, רוצח הילד אורון ירדן, ישוחרר בתוך שטח בית החולים בגלל מצבו הרפואי, החליטה לבסוף ועדת השחרורים כי שחרורו יעוכב עד שהפרקליטות תחליט אם לערער.

פרקליטו של צבי גור, עו"ד אייל אלון מסר בתגובה: "היום נפל דבר בישראל, הוגשה בקשת עיכוב ביצוע לאסיר חולה סופני מורדם ומונשם שרופא שב"ס קובע כי שעותיו ספורות, כאשר השחרור שלו הוא לבית חולים בלבד. שחרור מסוייג לבית חולים שאין לו משמעות מלבד רדיפה של ממש, מלבד העובדה ש-3 סוהרים ישמרו על אסיר חולה סרטן סופני כשהוא אזוק למיטה".

קודם לכן, המדינה לא נענתה לבקשתו של גור לשחרור מיידי. הבקשה הוגשה לאחר שגור פונה במצב קשה מאוד מבית הכלא לבית החולים בשל היותו חולה סופני.

חוות הדעת שהוגשה על ידי שירות בתי הסוהר קבעה כי ימיו של גור ספורים. המדינה ביקשה מסמכים רפואיים נוספים שיגדירו את מצבו של גור, שהורשע ברצח הילד אורון לפני 41 שנה. בנוסף, הוגשה בקשה לדיון, ששם תישמע גם עמדת בני משפחת ירדן.

צבי גור חטף את אורון בן ה-8, רצח אותו, סחט את המשפחה וביקש דמי כופר בזמן שגופתו של אורון הייתה בידיו. ביוני 1980 חטף גור את בן ה-8 מקרבת בית הוריו שבסביון, ודרש מהוריו שני מיליון לירות (יותר מ-4.5 מיליון ש"ח) בתמורה להחזרתו.

גור הורשע ונגזרו עליו 45 שנות מאסר. במרוצת השנים פנה גור כמה פעמים לוועדת השחרורים בבקשה לשחרור מוקדם, אך נדחה.

עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי מסרו בשם משפחתו של אורון ירדן ז״ל: "הפרקליטות נלחמה במקצועיות ובנחישות בבקשות השחרור הקודמות של הרוצח וגם בבקשה הנוכחית, ובני המשפחה מודים לה על כך מעומק הלב. כרגע הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע של ההחלטה והיא שוקלת להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי. המסר הברור שצריך לעבור לציבור הוא שמקומו של רוצח מנוול כזה הוא בבית הסוהר. דם ילדינו אינו הפקר".