אחרי 8 חודשים בנווה תרצה: ציפי רפאלי השתחררה היום מהכלא

כזכור, אמה של דוגמנית העל החלה לרצות את עונשה בספטמבר אשתקד, לאחר שנגזרו עליה 16 חודשי מאסר בגין העלמת מס. כעת, רפאלי צפויה להשתתף בתוכנית שיקום ולהתנדב במרכז לילדים עם מוגבלויות

זמן צפייה: 02:17

ציפי רפאלי, אמה של דוגמנית העל בר רפאלי, השתחררה הבוקר (שני) מכלא נווה תרצה, זאת לאחר שריצתה שמונה חודשים מתוך 16 שנגזרו עליה לאחר שהודתה בעבירות מס. כזכור, רפאלי החלה לרצות את עונשה בחודש ספטמבר אשתקד, כשבמקביל גם בתה הודתה והורשעה בעבירות מס, ובעקבות כך נגזרו עליה תשעה חודשי עבודות שירות אותם היא עדיין מעבירה ב"בבית נועם" שבקריית אונו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפוליטיקה שמאחורי המבצע: האם נתניהו עומד מאחורי סבב הלחימה?

שמחה גולדין: "אין לנו אמון בגורמים הפוליטים – משקרים לנו"

"הבעיה לא ממש נפתרה": תושבי העוטף ששבו הביתה עם חשש בליבם

בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי | צילום: Getty Images

לפני כחודש הפרקליטות הסכימה לשחרורה המקודם של רפאלי, וכעת היא תידרש להשתתף בתוכנית שיקום, שבה תיפגש עם עובדת סוציאלית פעם בשבוע, תיקח חלק בקבוצת תמיכה לנשים שהורשעו בעבירות דומות ותתנדב ארבע פעמים בשבוע במרכז לילדים עם מוגבלויות.

יש לציין כי בחודש בפרואר השנה, רפאלי הגישה בקשת חנינה, אולם מחלקת החנינות במשרד המשפטים התנגדה לבקשה. בזמנו, את בקשת החנינה היא הגישה בשל מצבה הרפואי לאחר שחלתה בקורונה, אלא מאז שהחלימה, במשרד המשפטים סברו אז כי אין סיבה שעונשה יקוצר משום שלא חל שינוי במצבה.

ציפי רפאלי
ציפי רפאלי | צילום: חדשות 13

על פי האישום הראשון בכתב האישום, בשנים 2012-2009 חילקה בר רפאלי את חייה בין ישראל לארה"ב והפיקה הכנסות מעבודותיה בחו"ל בסך של כ-25 מיליון שקלים. רפאלי טענה מול רשויות המס בישראל כי היא תושבת חוץ שמתגוררת בארה"ב, ועל כן אינה חייבת בדיווח ובתשלום מס בישראל. אמה ציפי, שניהלה באותה העת את עסקיה של בתה, פעלה כדי להסתיר את זיקותיה של הדוגמנית לישראל בדרכים שונות.

על פי הסעיף השני שבו הואשמה רפאלי, בשנים 2014-2007 היא קיבלה עמלות בסך של כ-2.5 מיליון שקלים בגין פעילותה בחו"ל כסוכנת של בתה, ישירות מהחברות שהעסיקו את בר רפאלי. זאת, בנוסף להכנסות של בר בגין פעילותה בחו"ל.

לבקשת ציפי, במהלך השנים 2007-2012 ו-2014, ועל מנת להתחמק ממס בגין עמלות אלו, הסוכנויות העבירו את העמלות לחשבונות בנק בחו"ל על שמה של בר או חשבונות של חברות בשליטתה, או לחשבונות זרים אחרים. ציפי רפאלי לא דיווחה בדוחות השנתיים שהגישה למס הכנסה על הכנסות אלו בכוונה להתחמק ממס, והציגה אותם בדיוני השומה כהכנסותיה של בר רפאלי, שלגביהן נטען כי אינן חייבות במס בישראל.

בר וציפי רפאלי בכניסה לבית המשפט לפני הקראת גזר הדין | צילום: חדשות 13

על פי האישום השלישי, ציפי ובר רפאלי לא דיווחו לפקיד השומה על הכנסות בחו"ל כ-4.5 מיליון שקלים שהופקו בשנת 2007 והוחזקו בחברת Sweet Life בסינגפור שבבעלותה של בר רפאלי. השתיים לא ציינו בפני פקיד השומה את קיומה של החברה וההכנסות שהופקדו בה, ולא דיווחו לפקיד השומה על הכנסותיה.

על פי האישום הרביעי, בשנות המס 2015-2009 הפיקה בר רפאלי הכנסות בישראל בסך כ-2.5 מיליון שקלים, בתמורה להסכמת בר וציפי רפאלי לאפשר לחברות וגורמים שונים להשתמש בשמה של בר רפאלי לקידום מכירות ויחסי הציבור שלהם. כך קיבלה בר רפאלי הנחה בדמי שכירות בדירה במגדלי YOO, תשלום דמי שכירות בדירה במגדלי W, הנחה במחיר הקרקע לקניית דירה בפרויקט "בלו", שימוש ברכבים ללא תשלום, קבלת מניות מחברת קוויק צ'ק והנחה בשירותי עיצוב פנים.

בנוסף, בשנים 2014-2015 הפיקה בר רפאלי הכנסות ממכירת בגדי מעצבים באמצעות בוטיק בגדים בסך כ-190 אלף שקלים. בר וציפי רפאלי לא כללו את ההכנסות האמורות בדוחות השנתיים שהוגשו לפקיד השומה עד למועד החקירה הגלויה או בספרי הנהלת חשבונות כלשהם.