הוארך מעצרו של מוחמד מסארווה החשוד ברצח אשתו ושני ילדיו

מוחמד מסארווה בן ה-30 מטייבה הוא החשוד ברצח אשתו בראאה בת ה-26 ושני ילדיו אמיר בן השנתיים וחצי ואדם בן השנה בדקירות סכין. בית המשפט האריך את מעצרו ב-9 ימים

זמן צפייה: 03:47

מוחמד מסארווה, תושב טייבה בן 30, הוא החשוד ברצח אשתו בראאה מסארווה בת ה-26 וילדיהם אמיר בן השנתיים וחצי ואדם בן השנה, כך הותר הערב (שני) לפרסום. השלושה נמצאו הלילה ללא רוח חיים בביתם בטייבה. בית המשפט האריך את מעצרו ב-9 ימים.

בדיון בנוגע להארכת מעצרו, האב מוחמד קשר את עצמו למעשה הנורא - אך חזר בו. הוא טען כי היה אצל אחיו עד 2 בלילה, וכשחזר הביתה ראה את גופותיהם של אשתו וילדיו. עם זאת, גורמים במשטרה אמרו לחדשות 13 כי אין שספק שמסראווה הוא החשוד המרכזי ואין חשודים נוספים.

על פי החשד, הרצח המחריד החל במטבח, מוחמד ניגש לבראאה המנוחה ודקר אותה בזמן שרצחה כלים. לאחר מכן, הוא הלך לחדר השינה ודקר את שני הילדים הקטנים. מסראווה הסגיר את עצמו למשטרה והודה במעשה.

החשוד ברצח אשתו ושני ילדיו בטייבה
מוחמד מסארווה, החשוד ברצח אשתו ושני ילדיו בטייבה

קרובי המשפחה טוענים שלא זיהו אף נורה אדומה לזוועה, והמשפחה אף חזרה מחופשה יום לפני האירוע. זאת ועוד, בראאה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה מספר חודשים לפני הרצח כי "בעלי נתן לי להמשיך את הלימודים בתיכון. עד היום הוא התומך הכי גדול שלי ואני אוהבת אותו". יש לציין, כי לפני עשור אושפז האב בבית חולים פסיכיאטרי. כעת, המשטרה בודקת מה היה המניע לחיסול של שלושה מבני משפחתו הקרובה.

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את האם ושני בניה ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותם. פראמדיק מד"א מוחמד עראקי סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע ביותר, ראינו אישה, תינוק ופעוט מחוסרי הכרה, עם סימני אלימות, ביצענו בדיקות רפואיות וניסינו להציל אותם, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו, לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם של השלושה".

בראא מסארווה ושני בניה שנרצחו בטייבה
בראא מסארווה ושני בניה שנרצחו בטייבה

בראאה מסארווה היא האישה ה-12 שנרצחת בישראל מאז תחילת השנה. בעקבות הרצח המשולש, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 64 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 58 אזרחים ו-6 שאינם אזרחים, זאת לעומת 27 נרצחים בתקופה המקבילה אשתקד. מבין כלל הקורבנות השנה, 56 נורו למוות, 30 מהם היו בני פחות מ-30, וארבע היו נשים.

אמיר ואדם מסארווה - קורבנות הרצח בטייבה
אמיר ואדם מסארווה - קורבנות הרצח בטייבה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לרצח בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "הידיעה על רצח של אמא ושני ילדיה שלא עשו דבר לאיש שוברת את הלב. מספר הרציחות הכפיל את עצמו תחת הממשלה הזו. האלימות המשתוללת דורשת טיפול שיטתי ויסודי במקום יח"צ והודעות לעתונות. הממשלה בראשותי הורידה את רמת האלימות בעבודה סדורה ובשקט. הממשלה הנוכחית הבטיחה בטחון אישי ונכשלת גם בזה".

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה: "יש אירועים שפשוט משאירים אותך ללא מילים. רצח של אישה בת 26, אמא, יחד עם שני הפעוטות שלה - בן שנתיים ובן חצי שנה. נרצחו כנראה בידי בעלה, האבא שלהם. ‏האלימות שמשתוללת ברחובות היא מזעזעת. רצח של אישה ושל תינוקות חסרי ישע ואף אחד בממשלה לא חושב לטפל במגיפה הזו. וזה גם פוליטי. אסור לטעות. ‏כשהממשלה מתעקשת לא לקדם את חוק האיזוק האלקטרוני שנועד להציל חיי נשים, ההאשמה היא גם עליה. זאת פוליטיקה קלוקלת שפוגעת קודם כל בנו, הנשים. ‏כמה גופות נצטרך לספור עד שהממשלה תתעורר?

ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת "ל.א לאלימות נגד נשים", מסרה בעקבות הרצח המשולש: "לצערנו, שוב התעוררנו הבוקר לחדשות מזוויעות. הגיע הזמן שהממשלה תתעורר ותפנים שמדובר כאן במגיפה שיש לעוצרה. מדובר באירוע טרור לכל דבר. מגיפה שגובה קורבנות בנפש ועוד תגבה לצערנו אם לא ינקטו צעדים משמעותיים. האלימות שקיימת בכל רובדי החברה לא פוסחת על הבתים ונדרשת התערבות והקצאת תקציבים ומימוש התכנית הלאומית למאבק באלימות במשפחה. קשה להגיד שהגיע הזמן לעבור ממילים למעשים כי גם מילים לא נשמעות מכיוונה של הממשלה בכל הקשור למיגור התופעה. אני פונה למקבלי ההחלטות, תתחילו לדבר ותתחילו לעשות".

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, קוראת לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לקחת אחריות ולהתפטר: "אנחנו קמות לעוד חדשות קשות, בלתי נתפסות. אב שרצח את אשתו ושני ילדיו. עוד משפחה מרוסקת. עוד אישה וילדים שחיו בחוסר בטחון בביתם. אישה שהמערכת פשוט הפקירה. 12 נשים נרצחו מתחילת שנה. המספרים עולים והממשלה שותקת. היום ברור יותר מתמיד: אין מי שדואג לבטחון שלנו. שורה של צעדים למיגור תופעת האלימות במשפחה נבלמו או נתקעו בממשלה החדשה. השר בן גביר מורח את הזמן ומסרב להכריז מצב חירום ולהתנהג בהתאם. השר לביטחון לאומי לגברים בלבד לא הפנים את תפקידו. ביטחון נשים זה תפקידך והרצח הזה הוא במשמרת שלך".