הרצח בהוד השרון: "מדובר במשפחה ותיקה ואהובה, זה הלם לכולם"

ללא עבר פלילי, ללא היכרות של גורמי הרווחה - בעירם של בני המשפחה שנדקרה בידי האב מתקשים לעכל: "אירוע טראגי ומצער". אחת השכנות: "לא היו יחסים טובים בין בני הזוג"

זמן צפייה: 04:40

הטרגדיה בהוד השרון: במשטרה ממשיכים הבוקר (שישי) לחקור מה גרם לאב משפחה, נורמטיבי לכאורה, לדקור את אשתו ושתי בנותיו, ואחר מכן לנסות להתאבד. אחת השכנות סיפרה לחדשות 13 "היחסים בין בני הזוג לא היו טובים". ראש העיר, אמיר כוכבי, סיפר כי "המשפחה לא הייתה מוכרת לרווחה, וללא עבר פלילי".

"זה בוקר קשה לעיר הוד השרון ולקהילה שחיה כאן, בדרך כלל ברוגע ובשמחה", הוסיף כוכבי, "גורמי העירייה נמצאים כאן משלבי האירוע הראשונים, יחד עם גורמי הרווחה, גורמיה ביטחון והחירום. זה אירוע טרגי, מצער וקשה מאוד. נעשה הכל כדי לסייע למשפחה בזמנים הקשים האלה גם כעירייה וגם כמשפחה. מדובר במשפחה ותיקה בעיר, מוכרת ואהובה. האירוע הזה הוא הלם לכולם".

"זה רצח מתועב, ששובר את הלב. זאת לא הפעם הראשונה בה גבר מבצע מעשה כל כך קיצוני, ובכל זאת מעני הטיפול דלים מאוד", אמרה מנכ״לית שדולת הנשים, מיכל גרא מרגליות, "עשרות אלפי נשים וילדות וילדים מאוימים על בסיס יומיומי, אבל חייהן של נשים וביטחונן לא נמצאים בסדר העדיפויות של המדינה. בימים הקרובים יתחיל סבב נוסף של מו״מ קואליציוני. זה הזמן למדיניות ברורה וחסרת פשרות שנועדה לשנות את המצב, שתכלול טיפול משמעותי עבור גברים אלימים וחינוך לשוויון מגדרי לילדים וילדות. רק כך נציל את הנשים והילדות מהרצח הבא״.

אירוע דקירה בהוד השרון
''הלם לכולם''. זירת אירוע דקירה בהוד השרון | צילום: חדשות 13

"עוד רצח מזעזע", הוסיפרה יו"ר ויצו ישראל, אורה כורזים, "הפעם גם הילדים משלמים את מחיר הטירוף, ועוד משפחה אשר לצערנו תכנס לסטטיסטיקה הנוראה. 13 נשים נרצחו בשנת 2019 ושתיים מתחילת השנה, ועוד מאות אלפי נשים וילדיהן סובלים מטרור ואלימות בתוך ביתם, מבצרם. בסיומה של עוד מערכת בחירות, בתקווה האחרונה, מוטלת על הממשלה החובה להוציא אל הפועל את התכנית הלאומית לטיפול באלימות כלפי נשים, שאושרה כבר ב 2017 אך לא יושמה עד היום. התכנית מכילה השקעה גם בהסברה ועידוד נשים לפנות לקבלת סיוע. אנו חוזרות ומתריעות כי אם לא יבוא שינוי קיצוני בטיפול בנגע החברתי הזה של אלימות כלפי נשים לצערנו זה לא יהיה המקרה האחרון".

מוקדם יותר נקבע מותה של התינוקת בת השנה. אם המשפחה בת ה-36 ובתם הפעוטה בת השלוש נלחמות על חייהן בבית החולים. המשטרה, שהוזעקה למקום על ידי אחותה של האם, שהבחינה בה מנסה להימלט מהבית, ממשיכה לחקור את נסיבות האירוע.

כאמור, על פי החשד, אבי המשפחה בן ה-33, ללא עבר פלילי, דקר את שלוש בנות משפחתו ולאחר מכן ניסה להתאבד. מצבו קל והוא פונה לבית החולים, והוא מתוחקר על ידי המשטרה. לאחר שנלכד הודה בפני השוטרים: "ניסיתי לרצוח אותן".

חובש מד"א, עידו שיף, סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים יחד עם המשטרה. בחצר הבית שכבה האישה כשהיא בהכרה וסובלת מפציעות בגופה. פרמדיק מד"א החל בטיפול מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים ואני המשכתי לתוך הדירה, הביאו אליי ילדה בת 3 שהייתה בהכרה, ביצעתי בדיקה ראשונית והענקנו טיפול ראשוני שכלל עצירת דימום מסכן חיים".

"באחד החדרים בבית ראיתי את הפעוטה שהייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ויחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ ביצענו בה פעולות החייאה והיא פונתה ראשון במצב קריטי לבית החולים מאיר הסמוך", הוסיף חובש מד"א. "דקות בודדות לאחר מכן האישה והילדה שנפצעו קשה פונו גם כן לבתי החולים כשמצבם יציב והגבר פונה במצב קל".