שנה וחצי אחרי התחקיר: 14 שנות מאסר למדריך שפגע מינית בקטינים

תחקיר חדשות 13 חשף כיצד חיים טל בן ה-54 פגע מינית במשך עשרות שנים בעשרות נערים שעברו תחתיו במסגרת תפקידיו החינוכיים, והוא הורשע בביצוע עבירות מין חמורות. בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליו 14 שנות מאסר, הפרקליטות שוקלת לערער על גזר הדין ולדרוש עונש חמור יותר

זמן צפייה: 03:07

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 14 שנות מאסר על חיים טל, תושב חריש בן 54, מדריך נוער ותיק שביצע עבירות מין בנערים במשך עשרות שנים. מעשיו של טל נחשפו בתחקיר חדשות 13 לפני כשנה וחצי, במהלכו הודה בפני מצלמות נסתרות כי פגע בילדים.

הפרקליטות, שביקשה לגזור על מדריך הנוער לשעבר בין 36 ל-47 שנות מאסר, תשקול לערער על גזר הדין, וכך גם נציגי הנפגעים שהגיעו לבית משפט ודרשו עונש כבד יותר.

חיים דדון טל, חשוד בביצוע מעשים מגונים בקטינים
חיים טל

החקירה נגד טל החלה לאחר שידור תחקיר חדשות 13, ששבר את קשר השתיקה סביב הפרשה. תיעוד הודאתו של טל בפני המצלמות הנסתרות הפך לראיה מרכזית בתיק. כחלק מהתחקיר, שני קרובי נפגעים  הזמינו את טל לדירה בת"א שרושתה במצלמות, בה הודה האחרון כי ביצע עבירות מין קשות בנערים רבים לאורך עשרות שנים.

טל חינך בני ובנות נוער בפנימיות ברחבי הארץ, ניהל מוסדות חינוך - ובסך הכל עברו תחתיו אלפים. מבלי שאף אחד ידע, פעם אחר פעם, הוא ניצל את עבודתו כדי לפגוע מינית בתלמידיו השונים ובילדים שאימץ.