השופט במשפט זדורוב: "ראיית עקבות הנעל על הג'ינס - לא מעל ספק סביר"

לקראת סיכום החלק הראשון בעדותו של מומחה טביעות הנעל שהציג את ממצאיו מהמשפט הראשון, השופט הטיל ספק בחוזק הראיה שהציג, שבעבר הייתה אחד מהגורמים להרשעתו של זדורוב

רומן זדורוב ותאיר ראדה

השופט במשפטו החוזר של רומן זדורוב הביע היום (רביעי) ספק בחוזק הראייה, שהייתה אחד הגורמים להרשעה ברצח במשפט הראשון. "ראיית עקבות הנעל על הג'ינס - לא מעל ספק סביר", אמר השופט לקראת סיכום החלק הראשון בעדותו של מומחה טביעות הנעל, ירון שור.

אתמול ביקשו השופטים לעשות בדיקות נוספות בעקבות הנעל שנמצאו בזירה, ביניהן בדיקת עקבות הנעל והסכין. לפני כן עלה עלה לדוכן העדים ירון שור, שהיה המומחה שבחן את טביעת הנעל על מכנסייה של ראדה והיה אחד הגורמים להרשעה. על אף שבעבר קבע בוודאות כי טביעת הנעל הייתה שייכת  לזדורוב, הוא טען כי לא ניתן היה לקבוע מה הייתה מידת הנעל.

השופטים הקשו על המומחה ושאלו אותו מספר שאלות על כתמי הדם על המכנסיים, אבל שלא נמצאו על הנעליים. שור השיב להם כי "אני לא מומחה לכתמי דם". במהלך ההפסקה אילנה ראדה קראה לעברו: "למה חתכת אותם בחלק התחתון?". בנוסף, השופטים נזפו בתביעה על הבאת עדותו של שור. לדבריהם, העדות של המומחה לא מוסיפה למשפט.

אמה של תאיר ראדה, עזבה אתמול בכעס את הדיון. לאחר שהוצגו מכנסיה של הנערה מיום הרצח, תקפה האם בחריפות את הפרקליטות. "בעבר הייתה מערכת פרקליטים ובית משפט הזויה ופושעת ברמה העבריינית", אמרה.

ביציאתה מהדיון אילנה ראדה סיפרה כי במשפט הראשון שנערך, לאחר חוות הדעת של מומחה לטביעות נעליים ירון שור, היא האמינה לכך שרומן זדורוב הוא הרוצח. עם זאת, לאחר מכן, כששמעה לטענתה על סתירות בחוות הדעת, היא שינתה את דעתה.