משפט זדורוב: "אי אפשר לקבוע מידת נעל לפי הסימן על הג'ינס"

על אף שטען כי ניתן לקבוע בוודאות כי טביעת הנעל על מכנסייה של הנרצחת שייכת לזדורוב, ירון שור, מומחה לטביעות נעליים שהיה מהגורמים המרכזיים בהרשעתו, השיב לשאלת השופטים כי לא ניתן לקבוע את מידת הנעל. אילנה ראדה התפרצה: "למה חתכתם את המכנסיים?"

ירון שור במשפטו החוזר של זדורוב

משפטו החוזר של רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה נמשך גם היום (שלישי), כאשר עד התביעה, ירון שור, שהיה המומחה שבחן את טביעת הנעל על מכנסייה של ראדה, והיה אחד הגורמים להרשעה, עלה לדוכן העדים. על אף שבעבר קבע בוודאות כי טביעת הנעל הייתה שייכת בוודאות לזדורוב, הוא טען היום כי לא ניתן היה לקבוע מה הייתה מידת הנעל.

השופטים הקשו על המומחה ושאלו אותו מספר שאלות על כתמי הדם על המכנסיים, אבל שלא נמצאו על הנעליים. שור השיב להם כי "אני לא מומחה לכתמי דם". במהלך ההפסקה אילנה ראדה קראה לעברו: "למה חתכת אותם בחלק התחתון?". בנוסף, השופטים נזפו בתביעה על הבאת עדותו של שור. לדבריהם, העדות של המומחה לא מוסיפה למשפט.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1407212040' autoplay='0' credit='' desc='המומחה שהביא להרשעתו של זדורוב: "הראיות שלי מוכחות"' poster='' kid='1_idnv7hjg' duration='249']

בשבוע שעבר פרץ עימות במשפט בין אמה של תאיר, לחברתה לשעבר של הנרצחת, שי מיקה. במהלך העימות צעקה עליה ראדה כי היא "שקרנית" לאחר שטענה שהיא מאוימת. בהמשך, כאשר מיקה ניגשה לראדה בסוף הדיון להיפרד ממנה, האחרונה אמרה לה בתגובה: "אני רוצה שתתרחקי ממני, אל תתקרבי, את לא חברה של תאיר ומעולם לא היית. את שקרנית".

מיקה, שהעידה במשפט, ביקשה להגיע מדלת צדדית בטענה שהיא מאוימת וחוששת - והשופטים נעתרו לבקשתה. אמה של הנרצחת התפרצה בעקבות כך וצעקה עליה: "שקרנית. אף אחד לא מאיים עליה".

בעדותה סיפרה מיקה על הקשר שלה עם תאיר. לדבריה, "אני ותאיר למדנו ביחד וגרנו קרוב, היינו יחד בלהקת ריקוד והיא הייתה חברה טובה שלי. באותו יום סיימתי ללמוד, תאיר למדה תיאטרון ואמרה לי שהיא לא רוצה להיכנס לשעה שביעית. לקראת השעה אחת ישבנו והתחלנו לדבר. שיחקנו בטלפון, היא הוציאה מסטיק, אמרה 'שתי שניות וחוזרת', והלכה".

אילנה ראדה
אילנה ראדה | צילום: חדשות 13

היא אמרה כי "בזמן הזה, אחרי שהלכה, ראיתי אדם עובר שהחזיק משהו ברוחב הידיים, נראה בעל חזות רוסית וזכרתי שהיה לו כובע על הראש. הוא עלה לכיוון המדרגות, ראיתי אותו לשתי שניות, לא מדדתי זמן, לא חשבתי או הרגשתי שהוא מאיים עליי". עם זאת, היא הוסיפה: "אני לא ראיתי את זדורוב אף פעם בבית הספר".

בסיום הדיון ניגשה מיקה לאילנה ראדה ובסביבתה של אילנה ראדה הטיחו בה כי בזמן אמת תאיר ראדה ביקשה ממנה לבוא איתה לשירותים, ויש לכך שני עדים שישבו בפרגולה - וכן כי מיקה שיקרה בעדותה. לטענת מיקה, העדים הם אלה שמשקרים.