תיק זדורוב: רופא שלא העיד במשפט הראשון - חשף פרטים חדשים

ד"ר ערן הרצוג, שהוזעק למלא את תעודת הפטירה של תאיר ראדה, העיד כי דם נקווה מתחת לצווארה אחרי שהזיזו את גופתה. העדות יכולה להסביר שהדם יכול לזלוג גם שעות אחרי המוות - ולסייע לתביעה

רומן זדורוב ותאיר ראדה

משפטו החוזר של רומן זדורוב נמשך גם היום (רביעי), ובמסגרתו עלה ד"ר ערן הרצוג, שהוזעק לזירת הרצח כדי למלא את תעודת הפטירה של תאיר ראדה, ולא העיד במשפט הראשון. בעדותו חשף ד"ר הרצוג פרטים חדשים, וציין כי כשהגיע לזירה, דם נקווה מתחת לצווארה של ראדה אחרי שהזיזו את הגופה. עדותו עוזרת לתביעה, שכן היא מראה שדם יכול לזלוג גם שעות אחרי המוות.

מוקדם יותר השבוע ראש הרכב השופטים, אשר קולה, קטע את החקירה וההקרנות של השחזור. הוא פנה לעורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, ואמר: "גם אם נקבל את התיאוריה שלך, שאבי שי, יורם אזולאי, ארתור או כל אחד אחר, הכניס לפה של רומן את הרעיון של התפיסה של תאיר מאחורה - הרי שאז מגיעה ההדגמה, ומעלה כי רומן לא קיבל את המידע הזה, אלא הדגים את זה אחרת".

"על זה אי אפשר להתווכח", הוסיף קולה, "רומן התעקש שהוא לא עמד מאחוריה - זה אומר שההשפעה הפסיכולוגית של ארתור על רומן לא עבדה". עו"ד הלוי השיב: "בשלב שבו רומן לכאורה קם, הוא אמר שזה נלקח מתוך הספר של הקג"ב". בשלב זה, הזכיר השופט צרפתי את תנועת חצי הסיבוב של תאיר, שהזכיר גם נצ"מ יורם אזולאי בעדותו. בהקשר לכך, שאל: "האם גם את זה רומן מייחס למה שלמד מהספר של הקג"ב?"

כזכור, בשבוע שעבר עלה לתת את עדותו המדובב שנשלח לתאו של זדורוב, כדי לחלץ ממנו הודאה במעשה. המדובב הכחיש את טענת ההגנה כי דחף את זדורוב להודות תחילה כי הוא הרוצח, ואמר: "לא ייעצתי לו. אמרתי לו 'אם אתה לא אשם - אל תיקח את התיק על עצמך'".