עדות זדורוב על שחזור הרצח: "הבנתי שאני חייב לענות, נתנו לי רמז לתשובה"

עדותו של מי שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה לפני 15 שנה נמשכת במסגרת משפטו החוזר. הוא דיבר על שחזור הרצח שביצע והחקירה וטען כי "נכנסתי בשחזור לתא כי ראיתי שיש פתק על הדלת". השופטים מתחו ביורת על המשטרה: "ככה עושים שחזור?"

זמן צפייה: 01:58

רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה לפני 15 שנה, עלה היום (רביעי) להעיד שוב במשפטו החוזר. זדורוב סיפר על שחזור הרצח שערך לאחר שהודה, ואמר כי "שאלו אותי איפה היה רצח אמרתי שאני לא יודע. הבנתי שאני חייב לענות על השאלות שלהם, הם נתנו לי רמז לתשובה".

"נכנסתי בשחזור לתא השירותים כי ראיתי שיש פתק על הדלת", תיאר זדורוב. "ראיתי שדלת תא מספר 2 היתה פתוחה והדלת של מספר 1 היתה סגורה. הבנתי שאני חייב לענות, ככה הבנתי כי אלכס אמר 'אז ככה אמרת הילדה היתה בתא 2?' וככה הבנתי איפה לעצור. לא ידעתי איפה היתה הילדה, ניסיתי לבחור בין 1 ל-2, חשבתי שאדם שרוצה לברוח אחרי רצח יבחר בתאים 1 או 2 כדי לברוח כמה שיותר מהר".

Ilebqo
רומן זדורוב ועורכי דינו

במהלך עדותו, סיפר כי במהלך שחזור הרצח הוא עשה מה שחשב שמצופה ממנו ונתן תשובות "כדי שיהיה מבסוט מהתשובה שלי", לדבריו. בתגובה, השופטים מתחו ביקורת על המשטרה: "ככה עושים שחזור?".

זדורוב סיפר כי בחקירתו הוא לא ידע כיצב לענות לשאלות שנשאל. לדבריו, "ניסיתי לזכור אבל לא ידעתי מה לענות, שיניתי לפי השאלות שלהם. לא ידעתי מה עשה הרוצח לא יכול להסביר להם את התשובה".

גם בנוגע לשיחתו עם המדובב טען זדורוב כי הוא שיקר: "אני שיקרתי למדובב בכל דבר ששאל, קשקשתי, זרמתי איתו בכל דבר שעלה לי לראש, כשהלכתי לשיחזור נתתי את התשובות שרצו, ידעתי שאני סגור בתיק רצח. רציתי את העונש הקל ולא מאסר עולם. חשבתי שיראו בבית משפט שאני שיתפתי פעולה עם המשטרה ואקבל עונש פחות ממאסר עולם".