המדובב שהיה בתא של זדורוב שולל את טענת ההגנה: "לא ייעצתי לו"

משפטו החוזר של מי שהורשע ברצח תאיר ראדה נפתח עם עדותו של המדובב שנשלח לתאו, ששלל את טענת ההגנה כי דחף אותו להודות במעשה. "אמרתי לו 'אם אתה לא אשם - אל תיקח את התיק על עצמך'"

זמן צפייה: 00:19

משפטו החוזר רומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה נמשך גם היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי. במסגרת הדיון עלה לתת את עדותו המדובב שנשלח לתאו של זדורוב, כדי לחלץ ממנו הודאה במעשה. המדובב הכחיש את טענת ההגנה כי דחף את זדורוב להודות תחילה כי הוא הרוצח, ואמר: "לא ייעצתי לו. אמרתי לו 'אם אתה לא אשם - אל תיקח את התיק על עצמך'".

כזכור, מוקדם יותר השבוע במשפט החוזר העד האחרון היה אב הבית של בית הספר שבו למדה תאיר ראדה. לדבריו, אמר כי בזמן פינוי גופתה עדיין זלג ממנה דם. העדות היוותה תפנית משמעותית בתיק, כיוון שהפריכה את תאוריית ההגנה - שלמעשה הביאה למשפט החוזר.

תיאוריית סנגוריו של זדורוב, אותה קיבל שופט בית המשפט העליון חנן מלצר בהחלטתו לקיים משפט חוזר, היא כי טביעת הנעל בנמצאה בזירה, שאינה של זדורוב, חייבת להיות של הרוצח - מפני שהייתה עליה טיפת דם, ולא ייתכן שהדם עדיין זלג בזמן שפינו את הגופה, זמן-מה לאחר הרצח. עם זאת, אב הבית, שלא העיד במשפט הראשון, כאמור סיפר כי כאשר זק"א פינו את הגופה עדיין נזל ממנה דם - מה שמפריך לחלוטין את תאוריית ההגנה, ומחזק את הטענה כי ייתכן וטביעת הנעל אינה של הרוצח, אלא של אחד ממפני הגופה.

רק לפני כחודשיים שוחרר זדורוב למעצר בית בשל ההחלטה לקיים משפט חוזר בעניינו. כתב אישום מתוקן הוגש בתחילת חודש ספטמבר נגד זדורוב באשמת רצח בנסיבות מחמירות.