אילנה ראדה לחוקר המשטרתי הראשי: "אל תהיה נבלה"

בפתיחת שלב ההוכחות במשפט החוזר של זדורוב, עלה להעיד מי שהיה ראש צוות חקירת הרצח שאמר כי "אחיה של המנוחה ניסה להיכנס למתחם". בתגובה לדברים התפרצה ראדה לדיון

זמן צפייה: 00:45

המשפט החוזר שמדינה שלמה עוקבת אחריו יוצא לדרך: בבית המשפט המחוזי בנצרת התחיל היום (שלישי) שלב ההוכחות במשפט החוזר של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בקצרין לפני 15 שנה. "יהיה טוב. אני כל הזמן אופטימי. מתרגל לחיים", אמר זדורוב הבוקר עם הגעתו לבית המשפט.

במהלך הדיון, עימות מילולי נרשם בין אילנה ראדה לעד יורם אזולאי, שהיה ראש צוות החקירה. אזולאי אמר כי "כשהגעתי השירותים היו סגורים. אבל עדיין ראיתי את השוטרים מסתובבים בקומפלקס. ואני בטוח שהעדתי על זה שאחיה של המנוחה ניסה להיכנס". ראדה ענתה בתגובה: "תשאיר את הילדים שלי מחוץ לסיפור. אל תהיה נבלה".

עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי טען שמעולם לא שמע את זה, וראדה החזירה: "איך הכנסת אותו?".

[brightcove_iframe video_id='programs-before-the-news-articles-part-2608211945' autoplay='0' credit='' desc='זדורוב משתחרר מהכלא למעצר בית בסוף אוגוסט' poster='' kid='1_2k1x1ef9' duration='178']

כתב אישום מתוקן הוגש בתחילת חודש ספטבמר נגד זדורוב באשמת רצח בנסיבות מחמירות. ראשון העדים צפוי להיות יורם אזולאי, מי שפיקד על צוות החקירה המקורי שחקר את הרצח בשנת 2006.

בפתח הדיון, הציגה הפרקליטות את מה שמתכונן למשפט מצדם, וכתבו כי "מדובר בתיק ייחודי בכך שעבר בערכאות שונות, מספר פעמים. הוא ייחודי בנסיבות הרצח, בזירה בה התבצע הרצח, בהיקף החקירה ואופיה". הפרקליטות פירטה את השערתה כי זדורוב הוא הרוצח והוסיפה כי "מהרגע הראשון עלו שפע תיאוריות והשערות כי הרצח בוצע על ידי גורמים שונים. על רקע זה צצו לאורך כל החקירה והמשפט ואף שנים רבות לאחריו, 'עדים' שונים. חלקם אזרחים מודאגים, חלקם 'בלשים' חובבים ואחרים, שהעבירו מידע כוזב, באופן זדוני".

הוכחת אשמתו של זדורוב תתבסס, לדבריהם, על הראיות הידועות, כגון הודאתו של זדורוב, ואף ראיות חדשות כמו פרטים ייחודיים שנמצאו בזירה ואמירות מפלילות שמוכיחות כי הודאתו הראשונה היא הנכונה. בפרקליטות תקפו את ההגנה וטענו כי היא מתבססת על ראיו שאינן רלוונטיות וכי אין להם הסבר הגיוני אחר לזהותו של הרוצח.

אולגה זדורוב מחוץ לכלא שיטה
אולגה זדורוב מחוץ לכלא שיטה | צילום: חדשות 13

בנוסף, התמקדו בפרקליטות בראיית טביעת הנעל המוכרת, וטענו כי היא אינה מהווה ראיה חשובה כלל, מפני שהיא התקבלה לאחר שרבים עברו בתא בשעות שלאחר הרצח. העדים שיובאו למשפט יהיו חוקרי משטרה, אזרחים שמצאו את הגופה, שוטרים שהיו בזמן אמת בזירה, מומחים שונים ועדים אחרים, ביניהם אשתו של זדורוב.

בסך הכול הוסיפה הפרקליטות 13 עדים חדשים לתביעה, בהם גם אולגה קרבצ'נקו שכונתה "א.ק" שנחשדה כחשודה אפשרית ברצח בתוכנית "צל של אמת". בחודש יולי סגר פרקליט המדינה עמית אייסמן את התיק נגד קרבצ'נקו בעילה של חוסר אשמה.

עורך הדין מרדכי טימסית, המייצג את אילנה ראדה, ביקש שיתנו לה לדבר בפני בית המשפט, אך הבקשה נדחתה. "15 שנים היא תחת העול הנורא של הספק שלא נותן לה לנוח", אמר בדיון. "ביקשנו דבר קטן שלא משפיע על המשפט".

זדורוב שוחרר למעצר בית בסוף חודש אוגוסט לאחר קביעת בית המשפט העליון. "אמת יש רק אחת", אמר עם יציאתו מהכלא. "יש התרגשות, אני לא מפחד שאחזור לכלא. הכל יהיה בסדר, הצדק יצא לאור, זו רק ההתחלה". הוא חיבק את בני משפחתו ונסע לבית בו שוהה בזמן מעצרו, עם איזוק אלקטרוני.

כחלק מהתנאים המגבילים הוטל על זדורוב איסור יציאה מהארץ והוא נדרש להפקיד את דרכונו בבית המשפט המחוזי בנצרת. בנוסף, איסור הגעת מבקרים לביתו למעט בני משפחה מדרגה ראשונה או שנייה ועורכי דינו. כמו כן, המשטרה וגורמי אכיפת החוק הורשו להתקין האזנות סתר בטלפון הנייד והקווי שלו ובמחשבים בבית.

 

15 שנה לאחר רצח תאיר ראדה, נפתח שלב ההוכחות במשפט החוזר של זדורוב. 13 עדים חדשים יזומנו לדוכן העדים, ביניהם אולה קרבצ'נקו. בכניסתו לבית המשפט אמר: "אני אופטימי. מתרגל לחיים"