רומן זדורוב שוחרר למעצר בית: "אמת יש רק אחת"

לאחר 15 שנה, הנאשם ברצח תאיר ראדה בשנת 2006, שנקבע לו משפט חוזר בתיק, שוחרר למעצר בית בתום דיונים נרחבים בבית המשפט העליון. אולגה, אשתו: "מתרגשת בשביל הילדים"

זמן צפייה: 02:58

רומן זדורוב, שהואשם בשנת 2006 ברצח תאיר ראדה בבית ספרה בקצרין שוחרר הערב (חמישי) מבית הסוהר "שטה" בו שהה למעצר בית. זאת, לאחר שבית המשפט העליון קבע הבוקר כי ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים לפני משפטו החוזר בפרשה.

"אמת יש רק אחת", אמר עם יציאתו מהכלא. "יש התרגשות, אני לא מפחד שאחזור לכלא. הכל יהיה בסדר, הצדק יצא לאור, זו רק ההתחלה". הוא חיבק את בני משפחתו ונסע לבית בו ישהה בזמן מעצרו, עם איזוק אלקטרוני.

כחלק מהתנאים המגבילים יחול על זדורוב איסור יציאה מהארץ והוא יידרש להפקיד את דרכונו בבית המשפט המחוזי בנצרת. בנוסף, איסור הגעת מבקרים לביתו למעט בני משפחה מדרגה ראשונה או שנייה ועורכי דינו, והוא ייאזק באזיק אלקטרוני. כמו כן, המשטרה וגורמי אכיפת החוק יורשו להתקין האזנות סתר בטלפון הנייד והקווי שלו ובמחשבים בבית. יש לציין כי לזדורוב לא ייערך שירות מבחן שיבדוק את מסוכנותו.

רומן זדורוב
רגע היציאה מהכלא

"קיבלנו שחרור?", כך שאל רומן זדורוב את עורך דינו ירום הלוי מוקדם יותר היום, כשהתקשר אליו ובישר לו כי בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות. "היום אתה בבית", אמר לו עורך הדין הלוי ונענה על ידי זדורוב: "בעזרת השם".

שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין כתב בהחלטתו כי "הגעתי למסקנה כי החלטת שופט העליון מלצר לבטל את הרשעת זדורוב ולקיים בעניינו משפט חוזר – משמעה כרסום משמעותית לכאורה בחומר הראיות שבסיס ההרשעה".

עוד הוסיף השופט: "אם התביעה לא תצליח להתמודד עם הכרסום שלכאורה חל בראיות אלו, באופן שימחק מכל וכל את הספק המוחשי לגבי אשמתו של הנאשם, יהא על בית המשפט אשר מקיים את המשפט החוזר לזכות את הנאשם".

כזכור, בית המשפט המחוזי בנצרת החליט לפני יותר משבועיים כי זדורוב ישוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני. בתנאי השחרור נקבע כי בכל עת יהיה צמוד לזדורוב מפקח ויאושר לו לצאת מהבית לדיונים משפטיים, או באישור בית המשפט בלבד. כמו כן, כל אחד מהמפקחים יידרש לערבות בסך של 150 אלף שקל, ובנוסף זדורוב נדרש לשעבד נכס בשווי 500 אלף שקל וכן להביא ערבות צד ג' בסך 200 אלף שקל.