ביהמ"ש העליון: החלטה בעניין זדורוב - לא לפני יום שלישי

בעקבות ערעור הפרקליטות אמש, נדחה שחרורו של זדורוב עד להחלטה של בית המשפט בנושא כאשר עד אז יישאר בכלא. תחילה, הצפי היה יום ג', השופט שטיין: "הייתי אופטימי, ייתכן וייקח עוד כמה ימים"

זמן צפייה: 00:54

בית המשפט העליון הודיע היום (שישי) כי לא יקבל החלטה בעניין שחרורו של רומן זדורוב לפחות עד ליום שלישי הקרוב - וייתכן שגם אחרי. המשמעות היא כי זדורוב לא ישוחרר למעצר בית בימים הקרובים, לאחר שאמש הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון ערר על החלטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת, לפיה הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה, ייעצר באיזוק אלקטרוני.

הפרקליטות טענה כי על זדורוב להישאר במעצר במהלך ניהול המשפט החוזר, נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו והחשש מבריחתו. לפי הפסיקה, רק במקרים חריגים ונדירים מואשמים בעבירת רצח ישתחררו ממעצר, וזה לא המקרה. בנוסף טוענים בפרקליטות כי קיים חשש מובנה להימלטות של זדורוב עקב העונש הצפוי לו אם יורשע, גם בקיזוז 15 השנים אותן ריצה.

לכתבות נוספותץ בחדשות 13 >>

דו"ח האו"ם מזהיר: טליבאן החל לרדוף את תומכי המשטר הקודם

7,677 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – 581 חולים במצב קשה

מחקר חדש: עלייה משמעותית במקרי מוות בעולם כתוצאה מחום

שופט בית המשפט העליון אלכסנדר שטיין ניסה לאתגר את הפרקליטות במהלך הדיון ושאל: "מדובר באדם שיושב בכלא מ-2006, האם זה משחק תפקיד?". נציג הפרקליטות איתמר גלבפיש ענה כי "נקודת המוצא שלנו היא מסוכנות נוראה".

"איך הוא יימלט עם איזוק אלקטרוני? איך הוא יימלט?", שאל השופט שוב, ונענה: "יכול להימלט. יכול גם יכול". אך שטיין פקפק וטען: "חוץ מכמה דמויות ססגוניות שהצליחו, אתה יכול להראות לי דוגמה להימלטות כזאת? אם אדם, מתנהל נגדו משפט 15 שנה, גם אי אפשר לשחרר אותו ממעצר?". גלבפיש בתגובה: "זה לא דומה כי זדורוב לא ישב בכלא כחף מפשע". לאחר מכן, השופט שטיין אמר כי "את טענת החשש מהימלטות שמעלה הפרקליטות - כבר אומר שאני לא מקבל אותה".

הדיון נמשך כאשר אמר השופט כי "זדורוב יושב בתא עם אסירים בסביבה עבריינית ואין נגדו טענות על אלימות" וגלבפיש טען בתגובה: "נכון, באסירים קשוחים הוא לא פוגע, אבל ילדה בת 13 הוא רצח, ואת אחיו הצעיר והחלש ממנו הוא תקף". לבסוף, בעניין השחרור סיכם השופט: "הייתי אופטימי על יום שלישי, ייתכן וייקח עוד כמה ימים".

כזכור, בית המשפט המחוזי בנצרת החליט לפני יותר משבועיים כי זדורוב ישוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני. בתנאי השחרור נקבע כי בכל עת יהיה צמוד לזדורוב מפקח ויאושר לו לצאת מהבית לדיונים משפטיים, או באישור בית המשפט בלבד.