לאחר שהפרה את תנאי המעצר: אישום נוסף נגד האישה שאיימה על בנט

אילנה ספורטה בת ה-66 הורשעה בעבר בהסדר טיעון באיומים על ראש הממשלה לשעבר, וכעת הוגש נגדה כתב אישום נוסף מאחר שהמשיכה לנהל חשבונות פעילים ברשתות החברתיות ולפרסם מאות פוסטים בעלי רקע פוליטי, בהם תקפה "שמאלנים". כתב האישום מייחס לה ריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה"מ בנט ומשפחתו
אילנה ספורטה חניה, הנאשמת בשליחת מכתבי האיום לרה"מ בנט ומשפחתו | צילום: מתוך פייסבוק

כתב אישום נוסף הוגש היום (חמישי) נגד אילנה ספורטה בת ה-66 מאשקלון, בגין "הפרת הוראה חוקית". ספורטה הורשעה בעבר בהסדר טיעון בגין איומים על רקע פוליטי נגד ראש הממשלה באותה התקופה נפתלי בנט, אליו שלחה מכתבי איומים לרצוח אותו, את אשתו ואת בנם הקטן במידה ולא יתפטר מתפקידו. אל המכתבים צורף כדור חי. בחודש אוגוסט באותה השנה נקבע בבית המשפט כי היא תועבר למעצר בפיקוח אלקטרוני בביתה, בפיקוח אנושי ובתנאים מגבילים, האוסרים עליה פרסום פוסטים ושימוש ברשתות החברתיות. בכתב האישום הנוכחי נטען כי ספורטה הפרה את תנאים אלה, החזיקה חשבונות פעילים והעלתה פרסומים בעלי רקע פוליטי-אידיאולוגי. על חקירה זו נחשף לראשונה בחדשות 13.

לפי כתב האישום החל מחודש נובמבר 2022 החזיקה ספורטה בטלפון נייד חכם עם גישה לאינטרנט שהסתירה ממפקחיה, ומאז עד ליולי 2023 פרסמה 297 פרסומים בשלושה חשבונות פומביים על שמה שהחזיקה וניהלה ברשתות החברתיות טיקטוק, טוויטק ופייסבוק. רוב הפרסומים ברוח זה שעמד בבסיס עבירות הסחיטה שביצעה, והפרסומים שפרסמה קודם לעבירות, שהובילו לכך שנאסרה עליה הגישה לרשתות מלכתחילה.

ספורטה פרסמה דברי גנאי כלפי "שמאלנים" לטענתה, בניהם נפתלי בנט עצמו, ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, יו"ר סיעת המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ, נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, פרקליט המדינה עמית איסמן, ועוד גורמים רבים נוספים. מאות פרסומים אלו פרסמו על ידי ספורטה לאורך תקופה ממושכת וגם לאחר שהודתה והורשעה בינואר 2023 בביצוע עבירות הסחיטה באיומים שיוחסו לה והמתינה לטיעונים לעונש בעניינה.

ציוץ שפרסמה אילנה ספורטה חניה בחשבון הטוויטר שלה
ציוץ שפרסמה אילנה ספורטה חניה בחשבון הטוויטר שלה

בתחילת יולי 2023, זמן קצר לאחר שהתגלה כי הפרה את תנאי מעצרה, ספורטה נחקרה בגין פרסומיה הרבים ובהמשך, ולבקשת הפרקליטות הורה בית המשפט על חילוט ההפקדה העצמית שהפקידה בסך 12,000 ש"ח להבטחת קיום התנאים שהוטלו עליה, והזהיר אותה שאם תפר שוב את תנאי השחרור, בית המשפט עלול להורות על מעצרה עד לתום ההליכים. למרות זאת, גם לאחר החלטה זו, ספורטה פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה פרסומים נוספים, כשבשניים מהם, גינתה מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, גיבתה פעיל ליכוד שתועד יורק על מפגינים ומקלל אותם קללות קשות, וביקרה את רה"מ שהנחה את מנכ"ל תנועת הליכוד לפעול כדי להוציא את הפעיל משורות התנועה.

המכתב שנשלח לגילת בנט
המכתב שנשלח לגילת בנט

כתב האישום מייחס לה ריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית ובנוסף, בגין ההפרות האמורות, הוגשה בקשתה נוספת של הפרקליטות לחילוט ערבויות נוספות של ספורטה, ולמעצרה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.