תקיפת צוות חדשות 13 בירושלים: חשוד תושב פסגת זאב נעצר

תושב פסגת זאב בן 34 נעצר בחשד לתקיפת צוות חדשות 13 בצאת שבת האחרונה בשכונת נווה יעקב שבירושלים. הצוות בראשות אודי סגל הותקף על-ידי נוכחים לאחר סיום השידור, תוך העפת גדרות על העיתונאים, קריאות גנאי שונות, צעקות "עופו מפה" וגרימת נזק לציוד

זמן צפייה: 03:08

תושב פסגת זאב בן 34 נעצר היום (שני) בחשד לתקיפת צוות חדשות 13 בצאת שבת האחרונה בשכונת נווה יעקב שבירושלים. כזכור, צוות חדשות 13 בראשות אודי סגל, שהגיע להגיש את מהדורת השבת ממקום הפיגוע בנווה יעקב, הותקף על-ידי נוכחים לאחר סיום השידור, תוך העפת גדרות על העיתונאים, קריאות גנאי שונות, צעקות "עופו מפה" ואיומים לשבירת הציוד. המתפרעים העיפו את ציוד הצילום באלימות וגרמו נזק.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי גינה אתמול את התקיפה. מהמשטרה נמסר כי המפכ"ל "מגנה בכל תוקף כל פגיעה בצוותי תקשורת המסקרים את האירועים השונים ברחבי הארץ".

המפכ''ל קובי שבתאי במסיבת העיתונאים
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפכ"ל שוחח אתמול עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, והנחה למצות את חקירת אירוע התקיפה של הצוות. המפכ"ל שוחח גם עם העיתונאים אודי סגל ואלון בן דוד שהיו בצוות השידור בנווה יעקב, וציין בשיחתם כי משטרת ישראל לא תאפשר לאיש למנוע ולשבש סיקור חדשותי בכל מקום ברחבי הארץ.

עוד אמר המפכ"ל בשיחתו עם בן דוד כי במשטרה "רואים את האירוע בחומרה ומטפלים בו בנחישות", והוסיף: "נחצה פה קו. מותר למחות - אבל ללא אלימות. חייבים להחזיר את השפיות למדינה. נעצר אחד המתפרעים ויהיו מעצרים נוספים. לא נאפשר פגיעה ביכולת של התקשורת לעשות את עבודתה".

עוד נמסר מהמשטרה: "משטרת ישראל נוהגת באפס סובלנות כלפי כל אירוע של אלימות כמו כן גם במקרה של אלימות ואיומים כנגד עיתונאים וצוותי תקשורת שונים".