עמרי רונן לח"כ דיסטל: "התרת את דמי; התנצלי או שאתבע"

לאחר חילופי דברים בין השניים בטוויטר, שבמהלכם ח"כ גלית דיסטל אטבריאן כינתה אותו "ערב רב וטענה כי ידיו "מגואלות בדם", עמרי רונן מארגון "אחים לנשק" שלח לשרת ההסברה לשעבר מכתב התראה לפני תביעה, לאחר שלטענתו, היא "כתבה דברים שכולם לשון הרע, וכלולה בהם גם הסתה לאלימות". הוא דורש ממנה להתנצל ולתרום סכום כסף "למטרה ציבורית" עליה יחליטו

עמרי רונן, חבר "אחים לנשק", שרת ההסברה לשעבר, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן
עמרי רונן, חבר "אחים לנשק", שרת ההסברה לשעבר, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן | צילום: מתוך טוויטר, יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שכינתה אותו "ערב רב" וטענה כי ידיו "מגואלות בדם": עמרי רונן מארגון "אחים לנשק" שלח היום (שני) מכתב התראה לפני תביעה לח"כ גלית דיסטל אטבריאן, לאחר שביום חמישי בחילופי דברים בין השניים בטוויטר, היא "כתבה דברים שכולם לשון הרע, וכלולה בהם גם הסתה לאלימות", לטענתו. הוא דורש ממנה להתנצל על דבריה ולתרום סכום כסף "למטרה ציבורית" שעליה יחליטו יחדיו.

"בפרסום דבריך פגעת בשמו הטוב, העמדת אותו בסכנה פיזית, ואף יצרת איום ממשי על חייו ועל חיי בני משפחתו", כתב פרקליטו של עמרי, עו"ד דן אלדד. "אנו סבורים שאם תחזרי בך מהדברים ותתנצלי מיד, יהיה בכך כדי להפחית מהסיכון שיצרת לחיי אדם ולשלומם של אנשים, ודם יקר בעינינו מדמים".

עוד נכתב: "אנו מודעים לחסינות שאת נהנית ממנה כחברת כנסת, להיקפה ולמגבלותיה. איננו חושבים שהחסינות חלה במקרה זה, אך אנו משוכנעים כי גם אם את תחשבי שעומדת להגנתך החסינות, לא תתחבאי לפתע מאחוריה, לאחר שקיימת דין ודברים פומבי עם עו"ד רונן. יהיה בכך – ללא כל ספק – הודאה שאת מודעת לכך שאם דבריך ייבחנו לגופם, יוכח כי הם לשון הרע, אינם אמת והם מהווים עבירה חמורה".

"מפרסום מאוחר יותר, ומפרסומים אחרים שיצאו תחת ידך, עולה כי כשכתבת את הדברים ידעת היטב מיהו עו"ד רונן. ידעת שהוא אינו ככל אדם מן היישוב בהקשרים אלה. ידעת שהוא קצין מצטיין ביחידה מובחרת, מפקד צוות לוחמים, ששירת במילואים בכל השנים מאז השתחרר משירות קבע. ב-7 באוקטובר התגייס, בתחילה ביוזמתו, עוד לפני שנקרא, לשירות העם והמולדת, לחם להגנתם, חתר למגע ולהצלת חיים כשאחרים עוד חששו לעשות כן, סיכן את חייו לא פעם ולא פעמיים, והוא משרת במילואים כמעט בכל התקופה שחלפה מאז. ידעת גם שסבתא שלו, נירה רונן, נרצחה בידי מרצחי החמאס במתקפה על כפר עזה, וחברים אחרים שלו נרצחו ונחטפו. ואף על פי כן כתבת את הדברים, בהבינך את המשמעות המוחמרת של אמירותיך בהתייחס לאדם כזה".

"סימנת סימן של מטרה על מצחו של רונן, מתוך כוונה, או לפחות מתוך מודעות לכך שאפשר שלפחות אחד מהקהל הרב השותה את דבריך בצמא – יקום וייעשה מעשה נורא, כלפיו או כלפי מי מחבריו לארגון, אנשים רבי זכויות בגין פעילותם בעבר ובהווה. החמרת לעשות והזכרת את ילדיו של מרשנו, כדי שידע שגם הם עלולים להיפגע, ולהבא ישתוק. אין צורך לומר שפגעת גם בשמו הטוב של עו"ד רונן, ושדבריך הם לשון הרע לפי חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה,1965- ואין לך כל הגנה לפי אותו חוק לפרסום הדברים".

חבר אחים לנשק טען כי במידה ותתנצל על דבריה ותתרום כסף למטרה ציבורית, יראה בכך כ"פתרון משפטי": "למרות שבעודנו כותבים את מכתבנו זה מגיעות אלינו ידיעות על כך שאת חוזרת על הדברים החמורים במסגרות שונות, נבקשך לשקול שוב את הדברים בקור רוח ובשום שכל, ונשמח אם תחזרי בך מדבריך, תתנצלי על הדברים בנוסח שנסכים עליו ותתרמי, כביטוי לרצון הטוב, סכום כסף שנסכים עליו, למטרה ציבורית שנאתר יחדיו, ותהיה רחוקה מעולם המחלוקות ביננו".

ביום חמישי, ח"כ דיסטל פרסמה בעמוד הטוויטר שלה קטע וידאו מתוך דבריו של קצין בצה"ל באירוע פומבי, שתיאר כיצד לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר נאלצו בצבא לבנות תוכנית הכשרה לאנשי מילואים ש"סביב המחאה החברתית" נמצאו כלא כשירים למשימתם. על הסרטון כתבה שרת ההסברה לשעבר: "תראי מה עשית, שקמה".

רונן הגיב לדבריה, וכתב: "גלית תראי מה עשית. את פשוט תעלומה, לא משנה כמה חברייך לליכוד ישפילו אותך את תמשיכי לטנף, להסית ולשסע. נעלו אותך במרפסת, מינו אותך לשרת תעמולה בלי מדפסת, ושבוע שעבר חתכו אותך באמצע שידור בצרחות 'תעלי למעלה, תעלי למעלה' כאילו את אצבע ותו לא. כולנו ראינו את הראיון שלך אחרי טבח 7 באוקטובר, את יודעת שזה עליכם. גרמת למדינה להיחלש, פגעת באנשים ואת לא מועילה לאף אחד - מילים שלך. לכי הביתה הסיפור שלך נגמר".

לכך הגיבה דיסטל: "תקשיב טוב ערב רב, אתה והארגון האלים, השונא, הגזעני והברברי שלך זה הדבר הכי הרסני שקרה לחברה הישראלית מקום המדינה. בין מה למה אתה משווה לי כאן? בין ריצה להצבעה במליאה לבין מיטוט הצבא מבפנים רק כי ביביסטים לא יחליטו על הבלורית יפת התואר שלך? אתה לא באירוע כפרה: עם ישראל ישנא אתכם לנצח. הילדים שלך יתביישו לומר בקול רם שאבא שלהם היה חבר בארגון שהוביל לטבח. הייתי כותבת לך לשטוף את הפה בסבון אבל עדיף שתתחיל עם הידיים - הן מגואלות בדם".

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן
שרת ההסברה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתגובה, כתב חבר "אחים לנשק": "הקשבתי ברוב קשב, ארגון אלים אנחנו לא, לא יעזור לך כלום. אבל האלימות המילולית שהפגנת כאן דווקא כן. אין ספק שנבהלת מהצעד הכאילו עצמאי שלך בראיון שנתת ועכשיו את מחפשת למצוא דרך חזרה לזחול לידיו של המלך שלך. כתבת כאן אוסף של שקרים, כיאה לפיגורה בכירה במכונת הרעל. אחלה התברווזות. את חברת כנסת בישראל ובכל זאת החלטת לרדת הכי נמוך שיש, עד הילד הקטן שלי, למרות שהתחננת שלא ידברו על הבן שלך. מזכיר לך שאת היית שרה בממשלה כשבוצע הטבח והודעת בקולך שאת אשמה. דבר אחרון, מודה לך על המחמאה, אבל רק שתדעי הבן אדם הזה שקראת לו 'הבלורית יפת התואר' ו'הכפרה' הגן עלייך 180 ימים במילואים בתשעת החודשים האחרונים. הידיים שלו נלחמו ב-7 באוקטובר כשאת עוד היית בבית בהלם וכשיצאת ממנו נכנסת להיסטריה על האסון שהבאתם עלינו ורצת להתראיין. אני מתבייש שאת חברת כנסת".

שרת ההסברה לשעבר כתבה: "צר לי על אובדנך האישי, בלי טיפת ציניות. אבל אין לזה שום קשר לעובדה שהאג'נדה שהארגון שלך מוביל גורם לסכנה ביטחונית ממשית. כמו כן, אתה לא היחיד שנמצא במילואים, כל הגברים במשפחה שלי נלחמו מאז הטבח. ודבר אחד חייב להיות ברור - אני הושטתי יד לכל עם ישראל, ימין ושמאל כאחד. מעולם לא הושטתי יד ולעולם לא אושיט לארגונים שעודדו סרבנות, פילוג והסתה. מי מכם הושיט יד למגזר החרדי שדאגתם להשפיל מדי יום? מי מכם הושיט יד ל'משחיסטים' שנקרעים עכשיו במלחמה? מי מכם הושיט יד למסורתיים מהפריפריה שחטפו מכם עלבונות גזעניים אלף פעם ביום? התשובה היא אף אחד. תחסוך ממני".