אישום נגד אימאם לוד: "התבטאויות מסיתות על רקע תקופה מתוחה"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יוסף אלבאז, שפרסם בחודש קטע מסרט שבו נראה רצח שוטרים, ועודד לכאורה פגיעה בהם: "הביע נכונות לפעול להרגעת הרוחות – וזמן קצר לאחר מכן פרסם דברים חמורים"

זמן צפייה: 01:00

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד האימאם של לוד, יוסף אלבאז בן ה-62, זאת בגין הסתה לאלימות ברשת החברתית פייסבוק כלפי שוטרים. כמו כן, הואשם אלבאז בגין איומים ברשתת החברתית כלפי יוסי הרוש, סגן העיר לוד. יש לציין כי כתב האישום הוגש באישורו של פרקליט המדינה עמית אייסמן. 

בד בבד, הפרקליטות הגישה בקשה לשחרר את אלבאז בתנאים מגבילים, בין היתר לאסור עליו גישה לאינטרנט, הטלת הגבלות על יציאה מהארץ וקביעת ערבויות כספיות עבורו. "הנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות הוא ממשי וניכר, שכן מדובר בחשש להתבטאויות מסיתות ומאיימות ברשת מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים, ועל רקע התקופה המתוחה שבה אנו מצויים", נכתב בבקשת הפרקליטות. 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הורי הילדים מהגן של כרמל מעודה: "אין עונש שיספק אותנו"

דקות לפני המבחן: טפסי בחינת הבגרות הופצו בטלגרם

חרף בקשת ארה"ב: צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את יהודה גואטה

רכב שרוף, לוד, פרעות
רכב שרוף לאחר הפרעות בלוד | צילום: רויטרס

כזכור, האימאם של לוד פרסם בחודש שעבר בפייסבוק קטע מסרט קולנוע במהלכו הוצג רצח אכזרי של שני שוטרים. בנוסף, צירף אלבאז טקסט שקרא ועודד לאלימות כלפי שוטרים. לפי הפרקליטות, הפוסט שכתב אלבאז זכה לחשיפה של אלפי אנשים, ושימש במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות שיתופים ותגובות.

כאמור, אלבאז שלח גם מסר מאיים לסגן ראש עיריית לוד ולגורמים רשמיים אחרים, זאת על רקע הקמת שביל גישה בסמוך לבית ספר בעיר, וכתב: "מציע לכם לבלום את הבריונים שלכם, כי התגרותכם תחזיר אותנו לחודש אחורה (בהתייחס לגל ההתפרעויות האלימות שהתנהלו בעיר), ואתם תשלמו את המחיר על פעולות אלו. ולגבי המלחמה שאתה מאיים עלינו יוסי הרוש, מבטיחים לך אנחנו, נהיה מספיק אחראיים לגרום לך שתבין שנוותר על נשמתנו בזול במטרה לחנך אותך ולהפסקת בריונותך".

השייח' יוסף אלבז
השייח' יוסף אלבז

בתגובה להגשת כתב האישום, ארגון "עד כאן" הפועל בלוד, מסר: "כתב אישום כנגד השייח' המסית הוא צעד מבורך, אך זו חייבת להיות רק ההתחלה. התמונה שעלתה מהאיסוף היא ברורה - מסגד אל עומרי, בו השייח' משמש כאימאם, הוא מוקד הסתה מרכזי ממנו יוצאות הפרות סדר אלימות ומאוחסנים בו אמצעי תקיפה. בנוסף, המקום משמש כחממה לטרור כנגד היהודים בלוד. לדבר הזה שותפים מאות פעילים, ויש לשים את היד על כולם".