יוסי כמיסה: "עד היום יש לליברמן עסקים בקונגו"

מקורבו לשעבר של שר האוצר, שטען כי לפני למעלה מ-20 שנה אמר לו שהוא מוכן לשלם מאה אלף דולר כדי לרצוח ניצב במשטרה, התראיין בתוכנית "המטה המרכזי" ואמר כי סביב העסקים באפריקה החל הסכסוך העסקי ביניהם. על הטיפול בפרשה אמר: "בושה וחרפה, לא היה דבר כזה במדינת ישראל, שאמרתי את מה שאמרתי ואחרי חודשיים עוד לא קרה כלום"

זמן צפייה: 09:41

יוסי כמיסה, מקורבו לשעבר של שר האוצר אביגדור ליברמן, אשר טען כי לפני למעלה מ-20 שנה אמר לו ליברמן כי הוא מוכן לשלם מאה אלף דולר כדי לרצוח ניצב במשטרה, התראיין הערב בתוכנית "המטה המרכזי", ואמר כי עד היום יש לליברמן עסקים בקונגו, אשר סביבם החל הסכסוך העסקי ביניהם.

"ליברמן היה שותף בפרויקט של האי היווני", סיפר כמיסה, "ובשנת 1998, בזמן שהייתי בימ"מ, הוא קרא לבוא ולהקים את כל מערך האבטחה של האי היווני. הוא ביקש ממני להביא לו איש מקצוע, וכך נוצר הקשר בינינו. ליברמן היה זה ששלח אותי לקונגו בשנת 2000 להביא את העסקה של היהלומים, והצטרף אליי עורך דין מטעמו, שהיה היועץ המשפטי של ישראל ביתנו. אני הבאתי את העסקים האלה והם עקצו אותי שם ולכן התחיל שם סכסוך כספי של עשרות מיליונים, הם שיקרו אותי".

על השאלה מדוע לא אמר את הדברים בזמן אמת למשטרה ענה כמיסה: "נתתי עדות ביחא"ה, ליברמן שם את האנשים שלו שייגנו עליו והתיק נסגר. מה מצפים ממני? שאבוא כל שני וחמישי למשטרה ותיק אחרי תיק נגד ליברמן נסגר? כבר ידעתי שהתיק ייסגר".

אביגדור ליברמן ומקורבו לשעבר יוסי כמיסה
אביגדור ליברמן ומקורבו לשעבר יוסי כמיסה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

על הפגישה עם ליברמן, רגע לפני שעמד לטענתו לפגוש את ניצב משה מזרחי, אמר כמיסה: "במשך שבועיים, אין יום שליברמן ועו"ד ויינרוט לא התקשרו אליי. כשאני התקשרתי למזרחי אמרתי לו שעל הסיפור של קונגו הוא יודע, ושיש לי עוד סיפור על חיי אדם. ויינרוט בא עם מונית לראשל"צ והשמעתי לו את הקלטת, ומאז במשך שבועיים הופעל עליי לחץ נוראי. אני ממליץ לכל אחד שלא יישפוט אותי על למה רק עכשיו נזכרתי".

"אני דרשתי ממשטרת ישראל שיחקרו את הדברים האלה", הוסיף כמיסה, "הוא הגיש נגדי קובלנה פלילית, אבל שני נושאים הוא הסיר מהקובלנה - הקזינו ביריחו וקונגו, כי בקובלנה פלילית הוא לא יכול לעשות פוליגרף. הבכיר ששמע את הסיפור חקר אותי מבחינה אזרחית עם 20 שאלות, ואמר לי שהוא לא יכול להשאיר את המידע אצלו. ביקשתי ממנו לא לגשת ללהב 433 אבל הוא ניגש".

על הטיפול בפרשה אמר כמיסה: "בושה וחרפה, לא היה דבר כזה במדינת ישראל, שאמרתי את מה שאמרתי ואחרי חודשיים עוד לא קרה כלום. הציבור יבוא וישפוט אם הוא רוצה שר בממשלת ישראל עם האשמות כאלה. לא אכפת לי מהנושא הפלילי, אם יש התיישנות אני מקבל, אבל לאיש הזה אסור לשבת דקה בכנסת".

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תגובת אביגדור ליברמן: "ברור שכל המטרה של יוסי כמיסה היא לפגוע בשר האוצר ובמפלגתו בבחירות הקרובות. בפוסט שפירסם בפייסבוק כותב כמיסה שהוא התקשר בשנת 2002 לניצב מזרחי במטרה להגיש תלונה, אך בסוף לא הגיש אותה כי הניצב מזרחי אמר לו ש'לא יעשו דבר עם התלונה של כמיסה' - מדובר בשקר גס כי בריאיון לערוץ 13 ניצב מזרחי אמר ההפך כי הוא 'חיכה מוכן ומזומן לכמיסה אך האיש מעולם לא הגיע'".

"במכתב מתאריך 29 בספטמבר 2002, מפרט כמיסה באופן מדוקדק - למה הוא התקשר למזרחי ועל מה הוא התכוון לדבר איתו. לא במקרה באותו מכתב לא מופיעה 'ההצעה' של השר ליברמן לרצוח ניצב תמורת 100 אלף דולר. בהתייחס לטענות ההזויות בנושא קונגו, בתאריך 2004 הגיש כמיסה תביעה ארוכה ומפורטת בנושא, אך בין הנתבעים לא מופיע שמו של שר האוצר, אביגדור ליברמן. מיותר לציין שכל התביעה הנ"ל נדחתה על הסף ע"י בית המשפט. סיפורי ה'איומים' על כמיסה בדגש פתאומי על סיפורי קונגו הם לא יותר מטוויסט בעלילה של הימים האחרונים בעקבות כך שהאיש נתפס בשקריו הקודמים".