3 פלסטינים הותקפו בירכא - חשד כי מדובר בנקמה על חטיפת גופת טירן פרו

שלושה פלסטינים תושבי העיר חברון פונו למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, לאחר שלטענם, הותקפו בעת ששהו במתחם ביישוב ירכא על ידי כמה גברים, שביצעו ירי באוויר והכניסו אותם בכוח לתוך רכב. השלושה אותרו בסמוך למקום בו נחטפו, כשהם חבולים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע

אמבולנס
3 פלסטינים הותקפו בירכא - חשד כי מדובר בנקמה על חטיפת גופת טירן פרו. תמונת ארכיון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

לאחר שאמש דווח במהדורה המרכזית של חדשות 13 כי ישנן קריאות בקרב העדה הדרוזית לחטיפת פלסטינים כנקמה על חטיפתו של טירן פרו, שגופתו הושבה לפנות בוקר לישראל, שלושה פלסטינים תושבי העיר חברון פונו הלילה (חמישי) למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, לאחר שלטענם, הותקפו בעת ששהו במתחם ביישוב בדרוזי ירכא.

לדבריהם, הגברים שתקפו אותם אף ביצעו ירי באוויר והכניסו אותם בכוח לתוך רכב. במשטרה, שם פתחו בחקירת נסיבות האירוע, בודקים כעת האם אכן יש קשר בין האיומים של הצעירים מהעדה הדרוזית שקראו לפעולות נקמה לבין ניסיון החטיפה. השלושה אותרו בסמוך למקום בו נחטפו, כשהם חבולים.

כאמור, אמש דיווחנו כי בכירים בעדה הדרוזית חששו מפעולות נקמה של צעירים בעדה, שינסו לפגוע בפועלים פלסטינים שעובדים בשטחי הכפרים הדרוזיים. לא זו בלבד, חלק מצעירי העדה הפגינו אתמות בשעות הערב ודרשו מבצע צבאי בתוך ג'נין על מנת לשחרר את הגופה.

בני משפחת פרו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, וראש המנהל האזרחי, תת אלוף פארס עטילה, בזמן העברת גופתו של טירן
בני משפחת פרו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, וראש המנהל האזרחי בזמן העברת גופתו של טירן | צילום: דובר צה''ל

כאמור, הבוקר הוחזרה לשטחי ישראל גופתו של הצעיר הישראלי טירן פרו, בן ה-18 מדלית אל-כרמל, שנחטפה ביום שלישי מבית החולים בג'נין והוחזקה על ידי חוטפים בעיר. גופתו צפויה להגיע לבית העם בדלית אל-כרמל בשעות הקרובות, ובשעה 14:00, תתקיים הלוויתו. מכשהוחזרה הגופה למשפחת פרו, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע על חזרה לשגרה אזרחית מלאה ופתיחת המעברים גלבוע (ג'למה) וסאלם.

גורם ביטחוני בכיר אמר הבוקר: "לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה. העברנו דרישה חד משמעית -  או שיחזירו את הגופה או שנחזיר אותה בשיטות שלנו. לא נתנו שום דבר בתמורה לחוטפים הרשות הפלסטינית הייתה במבוכה ורצתה לסיים את האירוע הזה. הטלו סנקציות כלכליות וג'נין החלה לשלם מחיר. הבהירו להם שבסוף תהיה פעולה שהחמושים או ימותו או ייעצרו. החמושים איבדו תמיכה וקרדיט במחנה הפליטים בג'נין".

"החמושים החוטפים היו ערבוב של ארגוני טרור: חמאס, גא"פ וחללי אל-אקצא", אמר הגורם. "הייתה כאן פעילות מול אנשי תנזים בכירים במחנה הפליטים ג'נין, שישבו עם החמושים שהחזיקו את הגופה והם שיכנעו אותם לשחרר את הגופה במשך כשש שעות. החמושים הודיעו איפה הגופה והיא הועברה לבניין המודיעין הכללי בג'נין ואז הועברה באמבולנס ובליווי שוטרים פלסטינים לידינו".

טירן פרו
טירן פרו ז''ל

רפיק חלבי, ראש מועצת דליית אל כרמל, אמר לאחר החזרת גופתו של טירן: "הייתה מעורבות של ממשלת קטר, ירדן ומצרים, הייתה מעורבות של חברי הכנסת אחמד טיבי, איימן עודה ומנסור עבאס, הייתה מעורבות של ועדת הסולחה הערבית-ישראלית, הפעלנו כמעט כל גורם אפשרי".

אביו של טירן, חוסאם פרו, סיפר לחדשות 13 על הרגעים בהם נודע על שחרור גופת בנו: "בשעה 04:00 התקשרו אליי ואמרו לי שמסרו את הגופה במעבר סאלם, האחים שלי היו שם וזיהו את הגופה. אני לא יכול לתאר את זה. הלב שלי נקרע. אני איבדתי ילד שהיום זה יום ההולדת שלו. במקום לעשות לו יום הולדת עם כל המשפחה, אני עושה לו הלוויה, אז תארו לכם איזה כאב עובר עליי. לא יכולנו להתאבל עד עכשיו. קודם כל, חשבנו מה יעשו בגופה. שלא יבריחו אותה למקום אחר".

ראש הממשלה יאיר לפיד, אמר לאחר החזרת גופתו של טירן פרו: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".