נדחתה עתירתו של יגאל עמיר: "אין מניעה לשלול שיחות וביקורים"

ביהמ"ש המחוזי קבע כי שיחות הטלפון שערך רוצח רה"מ עם "הצל" "עסקו במובהק בתוכן פוליטי", ולכן לא נפל פגם בהחלטה לשלול ממנו זכות זו. עוד התיר השופט למנוע מהאסיר טובות הנאה נוספות

זמן צפייה: 00:21

בית המשפט המחוזי בלוד דחה הבוקר (שלישי) את עתירתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, בגין ההחלטה לשלול ממנו שיחות טלפון וטובות הנאה נוספות, בהן ביקורי קרובים, ביקורי התייחדות, שלילת אספקת עיתונים ושימוש במוצרי חשמל - לאחר שקיים שיחות טלפון עם פעיל הימין יואב אליאסי, המכונה "הצל".

כאמור, העונש הוטל על עמיר לאחר שהפר את תנאי כליאתו וערך שיחות עם אליאסי, בהן דיברו השניים על הקמת מפלגה. לפי השופט עידו דרויאן-גמליאל, השיחות "עסקו במובהק בתוכן פוליטי", ולכן לא נפל פגם בהחלטת מפקד הכלא לשלול מעמיר את הזכויות.

לכתבות נוספות בנושא: 

לאחר שפעל להקים מפלגה: יגאל עמיר פתח בשביתת רעב ונשלח לבידוד

בגלל הניסיון להקים מפלגה: שב"ס ישלול שיחות טלפון מיגאל עמיר

"אין עילה לפסול אותם": המפלגה שנוסדה כדי לשחרר את יגאל עמיר

יגאל עמיר
יגאל עמיר

לפני כחודש נשפט עמיר לשבעה ימי בידוד על ידי מפקד בית סוהר רימון בהליך משמעתי. זאת, לאחר שפתח בשביתת רעב. טרם הענישה, הותר לו לבצע שיחת טלפון לעורכת דינו. כשבוע לפני כן הוחלט כאמור בשירות בתי הסוהר למנוע מיגאל עמיר לבצע שיחות טלפון במשך חודשיים בעקבות הפרה של כללי השימוש בטלפון. זאת, בעקבות תחקיר "הצינור" שבו נחשף כי עמיר מנסה להקים מפלגה על מנת להשתחרר מהכלא.

כפי שנחשף בתחקיר, קיבל יואב אליאסי, "הצל", שיחה מאגף הבידוד בכלא רימונים. מצדו השני של הקו פנה אליו יגאל עמיר שניסה לשכנעו לפרסם פוסטים בעד שחרורו כדי להפיץ את מסרי המפלגה החדשה. "הבנתי שיש לך אתר של מאות אלפי עוקבים", אמר עמיר לאליאסי. "במגזר הרוסי קמה תנועה שרוצה לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי. אחת המטרות היא גם לשנות את מפת התקשורת בארץ, שהיא כולה בידי השמאל".

אליאסי השיב לעמיר כי אינו מעוניין לפתח איתו שיח. "חשבתי שאולי עובדים עליי וגם בגלל שהייתי בשוק שהוא ואני בעלי אידיאולוגיה זהה, זה פשוט לא ייאמן", אמר. "אני אף פעם לא מגמגם - הפעם גמגמתי. באיזה עולם אני והוא באותו הצד? אדם שהואשם ברצח ראש ממשלה בישראל. רצח רבין הוריד אותנו לברכיים וקרע אותנו לגזרים. זהו פצע בלתי ניתן לאיחוי ולעולם אני והוא לא נהיה באותו הצד הפוליטי".