"שום דבר לא ינחם": 17 שנות מאסר לסייעת שהרגה את יסמין וינטה

ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר בנוסף על אינה סקיבנקו 18 חודשי מאסר על תנאי, וקבע כי תשלם פיצויים בסך 120 אלף שקלים. אימה של יסמין: "שמחה שהיא תהיה בכלא - אבל זה לא מחזיר לי את הילדה"

זמן צפייה: 03:38

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (ראשון) 17 שנות מאסר בפועל על אינה סקיבנקו, הסייעת שהודתה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה בפעוטון בפתח תקווה במאי אשתקד, במסגרת עסקת טיעון. בנוסף, גזר בית המשפט על הסייעת 18 חודשי מאסר על תנאי, ותשלום קנס בגובה 120 אלף שקלים.

דורינה, אימה של יסמין, סיפרה לחדשות 13 לאחר החלטת בית המשפט: "שום דבר לא יכול לרפא את הפצעים. עדיין רע לי, זה לא מנחם אותי. אני שמחה שהיא תהיה 17 שנה בבית הסוהר, ולא אצטרך לראות אותה יותר. זה עדיין לא פותר לי את כל הבעיות ולא מחזיר לי את הילדה, אבל זה מה שהחליט השופט". בכניסה לדיון אמרה: "אני מאוד מקווה שהיום הכל יסתיים והמפלצת תקבל מאסר עולם".

עורך דינה של סקיבנקו, קובי מרלגוב, מסר לאחר גזר הדין: "שום עונש מאסר לא יכול להשיב את יסמין ז״ל לחיים, ושום פיצוי לא יפצה על האובדן. זו בדיוק הסיבה שאינה לקחה אחריות על מעשיה מתחילת החקירה ועד ליום מתן גזר הדין. בית המשפט דחה את דרישת המדינה להשית עליה 27 שנות מאסר והסתפק ב17 שנים בלבד, בהתחשב בגילה ועברה הנקי של מרשתי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הפרקליטות מבקשת: 20 שנות מאסר למטפלת שהרגה את יסמין וינטה

מהריגת יסמין לגננת מראש העין: התעללות בפעוטות - מכת מדינה

נתניהו סיכם עם השר פרץ: מעונות היום יועברו למשרד החינוך

הוריה של יסמין וינטה בבית המשפט
הוריה של יסמין וינטה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) התייחסה לגזר הדין: "אין שום נחמה להורים שאיבדו את הדבר היקר להם מכל. המפלצת שהביאה למותה של יסמין וינטה ופגעה בתינוקות חסרי ישע נוספים, צריכה להינמק בין סורגי הכלא שנים רבות ולחיות עם האשמה עד יומה האחרון. חוק הפיקוח, לצד החמרה דרמטית בענישה על מי שמתעלל בצורה כה אכזרית בחפים מפשע, הם הכלים המשמעותיים והחשובים ביותר למניעת פגיעה בפעוטות נוספים".

המועצה לשלום הילד מסרה בתגובה לפסק הדין כי "אין עונש חמור מספיק בספר החוקים למעשה הנורא של הריגת תינוקת על ידי המטפלת שלה, שאמורה הייתה להגן על שלומה ולטפל בה במסירות".

אינה סקיבנקו, שהודתה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה
אינה סקיבנקו, שהודתה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה | צילום: פייסבוק

לפני כחודש וחצי, כזכור, במהלך דיון בפרשה, פנתה אמה של יסמין לסקיבנקו והטיחה בה: "את אמא. יש לך שני ילדים, את יודעת מה זה. איך אני יכולה לקרוא לך? חיה? אני לא מאחלת לך למות, אני מאחלת לך שתסבלי ביתרת החיים שלך, שלא תראי את ילדייך". "את יודעת מה זה שלוקחים לך את הילד? את מפלצת. איזו מטפלת את, שיכולה להרוג ילד? מגיע לך לסבול כל החיים", הוסיפה אם הפעוטה.

אביה של יסמין, ולדימיר בוטוק, אמר במהלך הדיון: "היה לי חלום, שתהיה לי משפחה יפה ומרובה, לבוא הביתה לחבק את הילדה, זה האושר הכי גדול שיכול להיות לבנאדם. האישה הזאת חטפה את החלום שלי, אין חשיבות לחיים שלי מאז, התייבשו הדמעות מהעיניים שלי". "איך אפשר לחיות כשהילדה שלנו קבורה? אם הייתי יודע שניפגש בשמיים, הייתי מת עכשיו", הוסיף ופנה לשופט. "בבקשה ממך, אתה אבא לילדים, הצדק בידיים שלך, צריך עונש הכי כבד, כדי שהיא תבין את השגיאה ואת הרשע שהיא עשתה".

"לא רק עבורי ועבור אשתי, הסבים והדודים אבקש שתיתן עונש קשוח, אלא כדי לא לתת אומץ למטפלות אחרות שיעשו דברים כאלה", הוסיף בוטוק. "בשם הבת שלנו, ולמען העתיד של כל הילדים בארץ, שייתנו שיעור לא רק לה, אלא לכל הנשים שמטפלות בילדים. שלא יקרו מקרים כאלה בעתיד".

הורי הפעוטה יסמין וינטה
הורי הפעוטה יסמין וינטה | צילום: חדשות 13

בחודש ינואר, כאמור, הודתה סקיבנקו בהריגת יסמין וינטה במאי אשתקד בפעוטון "מאשה והדב" שבפתח תקווה, והורשעה בהריגה ובתקיפת קטין על ידי אחראי במסגרת הסדר טיעון. הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע לעונש, והפרקליטות דרשה לגזור על סקיבנקו 20 שנות מאסר.

לפי כתב האישום שהוגש בחודש יוני אשתקד, הסייעת, תושבת ארעית מאוקראינה בת 23 שעבדה בגן הילדים בשלוש השנים האחרונות, הטיחה את התינוקת על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי עד שמתה. כמו כן, עולה מכתב האישום כי בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה התעללה הנאשמת בתינוקות, במה שהפך "כדבר שבשגרה". בכתב האישום נכתב כי "מסוכנותה הגבוהה של הסייעת נלמדת מנסיבות ביצוע העבירות, נסיבות יוצאות דופן באכזריותן - המשיבה התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה, בעודה אמונה על ביטחונם ושלומם".

אביה של הפעוטה יסמין וינטה
אביה של הפעוטה יסמין וינטה | צילום: חדשות עשר

כזכור, חוקרי המשטרה פתחו בחקירה לאחר מותה של התינוקת, חרף העובדה שעל הגופה לא התגלו סימני אלימות וההתרשמות הראשונית של גורמי הרפואה לפיה אין חשד לפלילים. במהלך חיפוש שנערך בגן התגלתה מצלמת אבטחה, שתיעדה את האירוע.

לפי המשטרה, בסרטון נראית הסייעת סוחבת את התינוקת ביד אחת והולכת עמה כשהיא תלויה באוויר לעבר מזרון המונח על הרצפה – שעליו היא משליכה אותה בחוזקה. בהמשך הסייעת נראית סוחבת תינוק נוסף, משכיבה אותו לצד התינוקת, לוקחת שמיכה, זורקת אותה על התינוקות כך שכל גופם כוסה ונשכבת עליהם עם פלג גופה העליון תוך שהיא צופה בטלפון הסלולרי שהיה בידיה. עוד נראה בסרטון כי כאשר התינוקת החלה לזוז, הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע. המשטרה ציינה אז כי מחומר החקירה עלה החשד כי בפעולתה של הסייעת היא למעשה גרמה לתינוקת לחנק, שממנו מתה לכאורה.