המומחה שהביא להרשעתו של זדורוב: "הראיות שלי מוכחות"

15 שנים אחרי שהעיד במשפט, ירון שור, שקבע שזדורוב הוא זה שדרך על הנערה, עדיין נחוש בדעתו. בריאיון ראשון תקף את חוות הדעת של המומחה בעל השם העולמי, וטען: "אני מקצועי, לא אמעל בתפקיד"

זמן צפייה: 04:09

משפט חוזר לרומן זדורוב: ירון שור, מומחה הנעליים שעדותו גרמה להרשעתו של רומן זדורוב, התראיין הערב (רביעי) לראשונה ואמר כי "גם במשפט חוזר, הראיות המוכחות שלי יעמדו ויוכיחו את עצמן". עוד הוסיף כי "אני עד מקצועי, אם לא אגיד שזאת המסקנה הטובה ביותר שלי מתוך הראיות, אני אמעל בתפקידי".

שור, ששירת 32 שנה במכון לזיהוי פלילי במשטרה והיה מומחה לטביעות נעליים, קבע בעדותו שבסבירות גבוהה מאוד זדורוב הוא זה שדרך על מכנסי הג'ינס של תאיר ראדה. "קיבלנו את הנעליים לבדיקה ועבדנו על המכנסיים במשך חודשיים כך שאני אומר בוודאות כי טביעות הנעליים הן של זדורוב בוודאות".

רומן זדורוב בדיון בבית המשפט
רומן זדורוב בדיון בבית המשפט | צילום: חדשות 13

אחת השאלות המרכזיות בתיק היא שלוש טביעות הנעל שנמצאו בתא השירותים שבו נרצחה תאיר ואינן של זדורוב. שור הסביר כיצד זוהמה הזירה: "הטבלנו את אותה חותמת נעליים בדם וביצענו הטבעה על מכנסי ג'ינס. כעבור שלוש הטבעות לא נשאר הרבה דם על הנעליים". עוד הוסיף כי "דרכנו בתוך דם של שוטרת, נתנו לדם להתייבש, ניקינו אותן במים וסבון ומברשת רכה. ביצענו את הבדיקה, כמו שעשו לנעליים של זדורוב ולא מצאנו די-אן-איי על הנעליים אחרי שטיפה". 

לאחר פסק הדין הראשון שהרשיע את זדורוב ולאחר שהתיק חזר שוב לבית המשפט המחוזי בגלל עניין טביעות הנעליים, הביאה ההגנה את ויליאם בודזיאק, מומחה בעל שם עולמי לטביעות נעליים, שסתר באופן מוחלט את חוות דעתו של שור אך נדחה על ידי השופטים. שור הדף את הטענות של בודזיאק ואמר כי "בית המשפט קרע אותו לגזרים על ימין ועל שמאל. הוא הוכיח שהוא עבד בצורה בלתי מקצועית לחלוטין ומנה עשרה כשלים בעבודתו".