לאחר הביקורת: ירין שרף יואשם באונס הנערה במלונית הקורונה

פרסום ראשון: לאחר המחאה הציבורית על ההחלטה להאשים את הצעיר בבעילה אסורה בהסכמה, החליט מ"מ פרקליט המדינה לבקש לתקן את כתב האישום. "חרף מורכבות הפרשה - סיכוי סביר להרשעה באונס"

זמן צפייה: 02:47

פרסום ראשון: הפרקליטות ביקשה היום (חמישי) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לתקן את כתב האישום שהוגש נגד ירין שרף הן ב-21 ולהאשימו באונס, זאת לאחר שלפני כשבועיים ממלא מקום פרקליט המדינה עו"ד עמית אייסמן הודיע כי יבחן מחדש את תיק החקירה שעסק בתקיפה המינית במלונית הקורונה. כזכור, ההחלטה המקורית של הפרקליטות עוררה מחאה ציבורית רחבה וגינויים מצד הורי הילדה, עורכי דין המייצגים את המשפחה והמועצה לשלום הילד.

מטעם הפרקליטות נמסר: "לאחר מספר דיונים בראשות מ"מ פרקלית המדינה, במסגרתם נבחנו חומרי החקירה ואף בוצעו מספר השלמות, וחרף הקשיים והמורכבות בפרשה, עולה כי יש סיכוי סביר להרשעה בעבירת אונס". עוד נכתב: "בנסיבות העניין, מוצדק לבקש לתקן את כתב האישום".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל החשש מבחירות חמישיות: בדקנו – כמה עלה כבר המשבר הפוליטי?

סמוטריץ': "במשמרת שלי לא תקום ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס"

הוארך מעצר האב החשוד ברצח בנו: "קולות ששמע אמרו לו לרצוח"

ירין שרף, החשוד באונס במלונית קורונה
ירין שרף, החשוד באונס במלונית קורונה | צילום: פייסבוק

יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית, בירכה על החלטת הפרקליטות: "ההחלטה להאשימו בבעילה אסורה בהסכמה מקורה בטעות משפטית – לא יכולה להיות הסכמה כאשר מדובר בילדה מתחת לגיל 14. אנחנו מודות לכל אלפי הנשים והגברים ששלחו לפרקליטות יותר 25,000 מיילים במחאה על ההחלטה השגויה. הקול שלנו נשמע רם וברור- אסור לפגוע מינית בילדות ואסור לאפשר הקלה לפוגעים באצטלה של התפלפלויות משפטיות".

על פי כתב האישום המקורי, שרף פגש במלונית את הקטינה שהגיעה לשם לצרכי בידוד, מספר ימים קודם לכן. בין השניים לא הייתה היכרות מוקדמת. באותו היום פנה שרף לקטינה באינסטגרם והציע לה לשבת עמו ועם אחרים במרפסת. בהמשך השיחה הציעה הקטינה לנאשם לעלות לחדרה.

לאחר שהקטינה ראתה בפרופיל הנאשם בטיק טוק את גילו, כתבה לו: "אתה יותר מדי גדול". בתגובה, השיב לה הנאשם שהוא בן 20 ושאל אותה לגילה. הקטינה השיבה שהיא בת 14 וחזרה בה מהצעתה שיעלה לחדרה.

ירין שרף, החשוד באונס במלונית קורונה
ירין שרף, החשוד באונס במלונית קורונה | צילום: פייסבוק

בהמשך הערב פנה שרף לבת ה-13 עם הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, ומשלא נעתרה לבקשותיו, איים עליה כי יעשה לה "פרשת אילת 2". בנוסף, סיפק הנאשם לה ולקטין נוסף וודקה, והציע לה לספק מריחואנה והיא הסכימה. הנאשם שב ופנה אל הקטינה במהלך הלילה, במספר הזדמנויות נוספות וביקש לעלות לחדרה אף שכתבה ש"ישחרר" אותה.

למחרת, בשעות הצהריים, ישבו הנאשם והקטינה בפינת הישיבה במרפסת. מדריך במלונית שהבחין בהם יחד, פנה אל הנאשם וביקש ממנו שלא יתקרב אליה והורה לו להפסיק באופן מיידי את השיח עמה, לאור פער הגילים המשמעותי ביניהם.

לאחר מכן עלה שרף לחדרה של בת ה-13, והשניים קיימו יחסי מין. בן ה-21 ביקש מהקטינה לבצע בו מין אוראלי, וכשסירבה סטר לה הנאשם בחוזקה. בתגובה, הקטינה התעמתה איתו באומרה שלא יעז לעשות כן בשנית, והנאשם התנצל על מעשיו. מספר שעות אחרי כן שלחה הקטינה לנאשם תמונה שלה באינסטגרם. בן ה-21 עלה לחדרה של הקטינה והשניים קיימו יחסי מין בשנית. בתום האקט דפק על דלת החדר מדריך, ועם כניסתו לחדר איתר את הנאשם מתחבא בשירותים.