המשטרה: ממליצים להעמיד לדין את ראש העיר אור עקיבא יעקב אדרי

בתום החקירה בלהב 433, גובשה תשתית ראייתית נגד השר לשעבר בגין עבירות שוחד וניצול תפקידיו הציבוריים. "יצר מנגנון מתוחכם של תשלומי שוחד להעברת מזומנים אליו". בפרשה נחקרו כ-200 מעורבים

יעקב אדרי, ראש עיריית אור עקיבא
יעקב אדרי | צילום: חדשות 13

המשטרה המליצה היום (חמישי) להעמיד לדין את ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי. לפי החשד, אדרי קידם עניינים של בעלי אינטרסים בעיר בתמורה לקבלת כספי שוחד. החקירה אשר נוהלה על ידי יאח"ה בלהב 433, הפכה לגלויה לפני מספר חודשים וכללה 200 מעורבים. לאחריה, בוססה תשתית ראייתית נגד אדרי בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, אלימות ועבירות מס.

מחומר הראיות עולה כי אדרי יצר מנגנון של תשלומי שוחד להעברת המזומנים אליו, בנוסף לקבלת שוחד באמצעות שוברי קנייה אשר ניתנו לו במשך שנים במסווה של תרומות לנזקקים. במהלך התקופה, מעצרו של אדרי הוארך והוא שוחרר תחת הגבלות בהן איסור עיסוקו בתפקידיו כראש העירייה. בנוסף לאדרי, התבססה תשתית ראייתית לכאורית נגד חשודים נוספים בפרשה בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ביום הרביעי ברציפות: מעל 100 מאומתים; בנימינה הפכה לאדומה

מיאמי: מגדל בשכונה יהודית קרס חלקית – הרוג ופצועים במקום

תיעוד: למרות שחוייבו בבידוד – שחקני נבחרת אתיופיה חגגו בארץ

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי | צילום: חדשות 13

כזכור, יחד עם אדרי שכיהן בעברו כשר הבריאות, שר העלייה והקליטה והשר לפיתוח הנגב והגליל, נעצרו שלושה נוספים ועוכבו לחקירה עוד תשעה בני אדם. זאת, לאחר שהיחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 פתחה בחקירה גלויה. את החקירה ליוותה פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב והרשות למימון הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים.

עורכי הדין טל שפירא וסתיו שורצברג המייצגים את אדרי, מסרו: "מדובר בעלילה פרי מוחה הקודח של עדה בעלת אינטרס וחדורת תחושת נקם שלצערנו פרטיה אסורים בשלב זה לפרסום. עמדתו של ראש העיר נתמכת בראיות מזמן אמת אשר מפריכות לחלוטין את האשמות השווא שהוטחו בו ובכלל זה, רשימות מפורטות המוכיחות כי כל תלושי הקניות נמסרו לנזקקים וכי השימוש היחיד שנעשה בהם היה לטובתם ולרווחתם של תושבי העיר".