בית המשפט הורה ליאיר נתניהו להסיר את הציוץ נגד מארגני המחאה

השופטת קבעה כי יש להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד בנו של ראש הממשלה, שפרסם בטוויטר את פרטיהם האישיים של מארגני ההפגנות מול בלפור. נתניהו: "השופטת התעלמה מהקריאות לרצח כלפי"

זמן צפייה: 00:35

בית המשפט קבע היום (ראשון) כי יש להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, לאחר שפרסם את פרטיהם האישיים של מארגני המחאה מול מעון ראש הממשלה, וקרא להפגין מול ביתם. השופטת אף הורתה לנתניהו להסיר את הציוץ, והוסיפה: כי יש חשש שהמשיב יחזור יטריד את המבקשים ויפגע הן בפרטיותם, והן בשלוות רוחם".

בתגובה להחלטת בית המשפט, צייץ בנו של ראש הממשלה כי "בעיקרון השופטת אמרה שעלי להסיר את הציוץ (וכך עשיתי). מדובר בציוץ בו העלתי צילום מסך מתוך רשם העמותות שגלוי לכל בחיפוש בגוגל. היא התעלמה לחלוטין מכל החומרים שעו"ד יוסי כהן הגיש לה על הקריאות שלהם לרצח כלפיי, ולא נראה היה שזה מעניין אותה כלל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תוכנית המענקים יצאה לדרך: הכסף יגיע היום ל-1.2 מיליון משפחות

טרגדיה בכינרת: בן 7 טבע למוות במהלך בילוי משפחתי

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר לאחר החלטת השופטת: "המסית הקטן מבלפור וחבר מרעיו נתקלו חזיתית ב 120 קמ"ש בקיר המוצק של מדינת ישראל שלנו. יש שופטים בירושלים ובית המשפט אמר היום עד כאן להתרת הדם ולהסתה כנגד אזרחים שמפגינים כחוק נגד ראש הממשלה ועקב פרסומיו של יאיר נתניהו מקבלים איומים על חייהם. עוד לבנה בחומת בלפור נפלה היום, נמשיך להפגין ולהיאבק עד הניצחון המתקרב".

"ישי הדס הוא אדם מסוכן, פשוט מסוכן לציבור. לדעתי גם משהו לא בסדר איתו נפשית. המתלוננים הם אנרכיסטים", אמר בדיון עו"ד יוסי כהן, שמייצג את נתניהו. עורך הדין הציג סרטון של עו"ד גונן בן יצחק, וטען כי הוא מוכיח שהאחרון ידע מראש שייעצר. בן יצחק עצמו אמר בדיון כי "חיים שדמי מסתובב עם מאבטח בגלל איומים על חייו, משפחתי עזבה את הבית בגלל האיומים".

הבוקר, כאמור, יאיר נתניהו הגיש בקשה לבטל את הדיון או לדחות אותו, בטענה שאנשי עמותת "חוזה חדש", שמובילה את ההפגנות, פנו לבית המשפט בניסיון לעורר פרובוקציה נגדו. ביהמ"ש קבע כי בנו של ראש הממשלה לא צריך להגיע, אך עליו להיות זמין לכל שאלה.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

הדיון נקבע לאחר ששלושת האנשים שיאיר נתניהו פרסם את פרטיהם, חיים שדמי, גונן בן יצחק וישי הדס, הגישו בקשה למניעת הטרדה מאיימת. "הבקשה היא הונאה, תרמית של ממש, שמטרתה שימוש ציני ומכוער ביותר בהליכי מפשט, על ידי חבורת בריונים, אנרכיסטים חסרי מצפון, שהטעו את בית המשפט במעמד צד אחד והעלימו ממנו עובדות", כתב עורך דינו של בנו של ראש הממשלה, יוסי כהן.

יאיר נתניהו טען כי שלושת המתלוננים משתתפים בהפגנות אלימות באופן בקוע, תוך שהם מעודדים פרובוקציות. לטענתו, יש בידיו ראיות לכך שהשלושה הטעו את בית המשפט לחשוב שהם מרגישים מאוימים.