130 אלף ש"ח: יאיר נתניהו יפצה את האישה שרמז כי ניהלה רומן עם גנץ

בנו של ראש הממשלה הפסיד בתביעת לשון הרע שהגישה נגדו דנה קשדי באוגוסט 2020, לאחר שהעלה תמונה שלה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "מישהו יודע מי זאת?". בפסק הדין נכתב: "הפרסומים שנסקרו וצוטטו בתיק זה הם דוגמה מובהקת לשיח האלים, הבוטה ולעתים גם המביש המתנהל ברשתות החברתיות"

זמן צפייה: 02:53

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חויב הבוקר (רביעי) בתשלום פיצויים של 130 אלף שקלים לאישה שהגישה נגדו תביעת לשון הרע באוגוסט 2020, לאחר שרמז כי ניהלה רומן עם בני גנץ.

דנה כשדי, שתבעה חצי מיליון שקלים, הייתה פעילה במפלגת כחול לבן, כאשר יאיר נתניהו העלה תמונה שלה לחשבון הטוויטר שלו וכתב "מישהו יודע מי זאת?". בפסק הדין נכתב הבוקר: "הציוצים שפרסם הנתבע בעניין התובעת היו רחוקים מלהיות תמימים. הציוץ הראשון הפנה את עוקביו הרבים של הנתבע לפרופיל הפייסבוק של התובעת, שם היא שיבחה את מר בני גנץ ואף העלתה את תמונתם המשותפת".

"תוכן הפרסומים שפרסם הנתבע נגד יריבו הפוליטי של אביו ראש הממשלה היה לא ראוי ובחלקו אף מביש. הפרסומים צוטטו לעיל בפסק הדין והם מדברים בעד עצמם", נכתב, "יצוין כי על אף שאמיתותם של הפרסומים נגד מר גנץ לא הייתה בלב המחלוקת בתיק זה, די היה בתשובותיו המתחמקות והמגומגמות של הנתבע במענה לשאלות שעסקו בנושא, כדי להעיד על כך שאז וגם היום, יותר מ- 3 שנים אחרי, אין בידיו ראיה ממשית לנכונותם. לדבריו של הנתבע עצמו 'אין לי דרך לאמת את זה או לאשר את זה'".

דנה כשדי
דנה כשדי. ארכיון | צילום: פלאש 90

עוד נטען כי בחירתו של נתניהו להתייחס לכשדי בציוציו הייתה שרירותית וכי היה יכול להיות מדובר בכל אישה אחרת. על כן, נטען כי "מן ההיגיון שמטרת הנתבע הייתה להכפיש את מר בני גנץ. אין חולק על כך שהתובעת והנתבע לא הכירו קודם לכן, וכפי הנראה לא עקבו זה אחר זו ברשתות החברתיות. התובעת הייתה פעילה פוליטית במפלגת "כחול לבן", ונראה שהיא הייתה בבחינת ניזוק משני מבחינת הנתבע, שהיה אדיש לחלוטין לשמה הטוב ולהשלכות הפרסומים לגביה".

"בנסיבות העניין, האדם הסביר אשר נחשף לציוצים של הנתבע נגד מר בני גנץ ולשני הציוצים בקשר לתובעת, לחוד ובוודאי שניהם יחד, הבין את רמיזותיו של הנתבע, כי יתכן שגם התובעת היא עוד אחת מהמאהבות שהנתבע מייחס למר גנץ". עוד נכתב בפסק הדין כי "ראוי לכל אדם, ומקל וחומר לבנו של ראש ממשלת ישראל, שמספר עוקביו רב מאד, להפגין ריסון עצמי וזהירות בהתבטאויות ובפרסומים".

בתגובה לפסק הדין, מסר עורך דינו של יאיר נתניהו: "אף שבית המשפט דחה את טענותיה המופרכות של דנה כשדי כאילו יאיר נתניהו הטריד אותה ופגע בפרטיותה, הוא בכל זאת חייב את יאיר בסכום עתק על שיתוף פוסט. למרות שהחוק צריך להיות שווה לכולם, מאמירתו של בית המשפט משתמע שבגלל שיאיר הוא בנו של ראש ממשלה חלים עליו כללים אחרים. אסור שיהיה דין אחד ליאיר נתניהו ודין אחר לכל השאר. אנו בוחנים אפשרות להגשת ערעור".

ח''כ בני גנץ
ח''כ בני גנץ (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תחילת הפרשה בתקופת הבחירות לכנסת ה-23, במרץ 2020. אז, יאיר נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו את הציוצים הקשורים כאמור לכשדי, ורמזו על מערכת אינטימית ורומנטית בינה ובין גנץ. בדיון בתביעה שהתקיים בתחילת חודש פברואר השנה, העיד נתניהו כי "אני יודע שהמטרה העיקרית היא נקמה של גנץ, אבל הוא לא יכול לתבוע אותי כי הוא לא רוצה שדברים יעלו. לכן הוא משתמש בדנה כשדי. כפי שנחשף, בני גנץ היה סחיט בידי איראן. פורסם שהאיראנים פרצו לטלפון שלו ומצאו שם סרטון שהוא שלח למאהבת שלו באמריקה. סרטון סטייל אבי חימי".

"אם לא רמזת לקשר מיני בין התובעת לבין גנץ אז למה רמזת?", שאל אותו סנגורה של כשדי, עו"ד רון לוינטל. "אני לא רמזתי לכלום. מישהו בטוויטר העלה טיעונים מפגרים מדוע גנץ צריך להיות רה"מ. אחד הציוצים שמישהו העלה פוסט של פעילת השמאל דנה כשדי שכתבה שגנץ צריך להיות רה"מ רק כי הוא נחמד והכין לה כוס תה. אז כמו שימנים יורדים על שמאלנים ושמאלנים יורדים על ימנים. הטיעון שלה למה הוא צריך להיות רה"מ הצחיק אותי אז זו היתה הדרך שלי להסתלבט עליה".

"עשיתי ציוץ מחדש לציוץ מעמוד סאטירי. זו הייתה סאטירה. כשזה ב'ארץ נהדרת' אז הסאטירה היא נרחבת. ב'ארץ נהדרת' הציגו אותי ואת אימא שלי כחזירים. אותי הם תובעים על ציוץ מחדש, אבל הם לא תובעים את מי שכתב את הציוץ. זה הזוי", הוסיף.