באישור הפרקליטות: הנאשמים בגניבה מנרצחי המסיבה ישוחררו למעצר בית

פרסום ראשון: בית משפט השלום בבאר שבע הורה לשחרר את שלושת הנאשמים תושבי העיר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני. הם מואשמים כי שיקרו לשוטר כדי להיכנס לשטח הצבאי הסגור ביער רעים, וגנבו רכוש רב השייך למבלים שנרצחו או נמלטו מהמקום. על פי כתב האישום, השלושה גנבו תיק עם אלפי שקלים, מחשב נייד, תכשיטים ועוד. סנגורו של אחד מהם: " יש אזרחים שהגיעו כדי לעזור ולא לגנוב, והאמת תתברר בהליך העיקרי"

השטח בו בוצע הטבח במסיבת הטבע באזור רעים
זירת הטבח במסיבת הטבע באזור רעים | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

פרסום ראשון: בית משפט השלום בבאר שבע הורה היום (ראשון), באישור הפרקליטות, לשחרר למעצר בית שלושה נאשמים בגניבת רכוש מזירת הטבח בפסטיבל "נובה" ליד רעים. על פי כתב האישום, לירן יעקובוב, נתנאל אביב ועוז רוחם מבאר שבע שיקרו לשוטר כדי להיכנס לשטח הצבאי הסגור - וגנבו ממנו רכוש רב השייך לאזרחים שנרצחו או נמלטו מהמחבלים, כולל תיק עם אלפי שקלים.

בית המשפט הורה לשחרר את הנאשמים למעצר בית עם אזיק אלקטרוני, לאחר שהפרקליטות הגיעה להסכמה עם עורכי דינם. לדברי הנוכחים בדיון בבית המשפט, גם השופט הופתע מהחלטת הפרקליטות להסכים לשחרור הנאשמים, שנדחה ביומיים בשל סיבת טכניות.

שלושת הנאשמים
שלושת הנאשמים

על פי כתב האישום, למחרת הטבח, נסעו שלושת הנאשמים לעוטף עזה, וכשנעצרו במחסום משטרתי בדרך למושב פטיש - טענו כי אחד מהם מתגורר במושב, אף שמדובר בשקר. השוטר התיר להם להיכנס לפטיש, ולאחר שעברו את המחסום המשיכו בנסיעתם ונכנסו לאזור שבו נערכה המסיבה, אף שהוגדר כשטח צבאי סגור.

לאחר מכן, פתחו השלושה תאי מטען ודלתות רכבים, וגנבו תעודות מזהות של נרצחים, תיק שהכיל אלפי שקלים, מחשב נייד, תכשיטים, רמקולים, מצלמות אבטחה, כרטיסי זיכרון, אוזניות ובקבוקי שתייה חריפה.

עורך הדין עמית ויצמן חרבות ברזל
עורך הדין עמית ויצמן

מעורך הדין עמית ויצמן, סנגורו של עוז רוחם, נמסר: "המדינה ממהרת להגיש כתבי אישום נגד כל מי ששהה באזור, בלי לבדוק מה הם עשו שם באמת. יש אזרחים שהגיעו כדי לעזור ולא לגנוב, והאמת תתברר בהליך העיקרי".

תגובת הפרקליטות: "בהתאם להחלטת בית המשפט במקרה דומה, בתיק המדובר - הסכימה הפרקליטות למעצר עד תום ההליכים של הנאשמים בדרך של איזוק אלקטרוני. חשוב להדגיש כי בהתאם לחוק איזוק אלקטרוני, דינו מעצר לכל דבר".