תקיפת צוות חדשות 13 בת"א: כתב אישום הוגש נגד תושב העיר

גל גבע בלייכר בן ה-41 נעצר ונאשם בתקיפה, איומים ושתי עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש - לאחר שתקף לעיני המצלמה את כתבת חדשות 13 טליה כהן והצלם איוון אלכסייביץ' בגז מדמיע כשהתכוננו לשידור מחוף פרישמן

זמן צפייה: 00:24

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד גל גבע-בלייכר, תושב תל אביב בן 41, בגין תקיפת תקיפת כתבת חדשות 13 טליה כהן והצלם איוון אלכסייביץ' בגז מדמיע בעת שהתכוננו לשידור מחוף פרישמן בתל אביב. הוא נאשם בתקיפה, איומים ושתי עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממש. בנוסף ביקשה המשטרה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים.

מהמשטרה נמסר: "בעקבות תלונת הצלם והכתבת פתחו חוקרי תחנת משטרת לב ת"א בחקירה שממנה עלה כי בעת שהמתלוננים התכוננו לשידור חי בטיילת, עבר הנאשם במקום כשהוא קורא לעבר המתלוננת: 'תזהרי עם הדבר הזה, יותר גרוע מאלג'זירה'. בהמשך, חטף ספוג של המיקרופון מידיה ואמר: 'לכי תתלונני עליי' והמשיך ללכת. כשהמתלונן ניגש אליו להשיב את הספוג, תפס בצווארו ואיים: 'מה תעשה עכשיו, מה אתה רוצה בן ז*ה, תזמין משטרה, רוסי מסריח, הומו, אני י**ן אותך' ,דחף את המתלונן ונצמד אליו, כשהמתלונן הודף אותו ממנו".

מארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר אמש: "התקיפה של צוות חדשות 13 היא תולדה ישירה של ההסתה הבוטה שרצה החל מהיום בבוקר ברשתות ובקבוצות הווטסאפ נגד חדשות 13 והעיתונאים שלה. מבחינתם של המסיתים, דמם של העיתונאים הותר. אנו מצפים מהמשטרה שתמצה את החקירה הפשוטה בהקדם ותגיש כתב אישום חמור ומרתיע שיעביר מסר חד לכל מי שמבקש לפגוע בעיתונאים".