פרסום ראשון: הפגישה החריגה של היועמ"שית והנגיד

גלי בהרב -מיארה ופרופ' אמיר ירון נפגשו במשך שעה וחצי ודנו בעיקר בחוקי המהפכה המשפטית. נגיד בנק ישראל פירט בפני היועמ"שית על אודות ההשלכות הכלכליות ההרסניות הצפויות לישראל בעקבות החקיקה הצפויה

זמן צפייה: 01:03

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון נפגשו היום (שני) במשך שעה וחצי בלשכת היועמ"שית. לחדשות 13 נודע כי הפגישה אמנם עסקה בשלל נושאים, אך העיקרי שבהם היה ההפיכה המשטרית.

פרופ' ירון הסביר לבהרב-מיארה על ההשלכות הכלכליות ההרסניות - זאת ימים אחרי הריאיון שהעניק לריצ'רד קווסט ב-CNN שבו גם כן הזהיר מפני המשמעויות של החקיקה. בבנק ישראל ובמשרד המשפטים סירבו להתייחס.

Cbeujz
בנק ישראל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בריאיון ל-CNN אמר הנגיד: "השינויים המתוכננים כרגע עלולים להחליש את עצמאות מערכת המשפט. המהלך כולו חפוז ולא נהנה מקונצנזוס רחב בציבור". פרופ' ירון נשאל אם הוא חושש שמשקיעים בהייטק ייצאו בהמוניהם מישראל - והשיב: "חלקם מדברים על העברת הפעילות העסקית למקומות אחרים, ובטווח הארוך ההשלכות עלולות להתבטא בבריחת מוחות מישראל".

"עצמאות בנק ישראל קריטית לכלכלה", הוסיף פרופ' ירון. "כל מדינה שהחלישה את הבנק המרכזי ספגה השלכות משמעותיות. אני מאמין שמקבלי ההחלטות אצלנו מבינים זאת. ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו וכן שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהירו כי רק הנגיד מחליט על גובה הריבית".