ראשי שב"כ ואלופים נגד המהפכה המשפטית: "הפקירו את הלוחמים"

קבוצה של 19 בכירים לשעבר במערכת הביטחון, בהם ראשי השב"כ נדב ארגמן ויובל דיסקין ואלופים במיל' טל רוסו, רוני נומה ונמרוד שפר, הצטרפו לעתירה נגד החוק לביטול עילת הסבירות. הטיעון העיקרי של הקצינים הוא שהחוק חושף את לוחמי צה"ל לדין בינלאומי

זמן צפייה: 00:47

קבוצה של 19 בכירי מערכת הביטחון לשעבר הודיעה הבוקר (ראשון) על הצטרפותה לעתירה נגד החוק לביטול עילת הסבירות. בין הבכירים נכללים ראשי השב"כ לשעבר נדב ארגמן ויובל דיסקין וכן האלופים במיל' טל רוסו, נמרדו שפר ורוני נומה. העתירה הוגשה כבר לפני כשבוע וחצי על ידי אל"מ במיל' שביקש להישאר בעילום שם, וכעת הצטרפו אליה שאר הקצינים.

הטיעון המרכזי של הבכירים, שמיוצגים על ידי עורכי הדין עודד סבוראי וסיון האוזמן, הוא שפגיעה בעילת הסבירות חושפת את לוחמי וקיני צה"ל להעמדה לבין בבית הדין הבינלאומי בהאג. "ביד אחת שולחת ממשלת ישראל את טובי בניה להילחם בשדה הקרב, וביד השנייה היא טומנת להם מלכודת משפטית", כתב עו"ד סבוראי.

יוצאי מערכת הביטחון שהצטרפו לעתירה הם ראשי השב"כ לשעבר נדב ארגמן ויובל דיסקין, האלופים במיל' טל רוסו, נמרוד שפר ורוני נומה, ראש אגף המבצעים במוסד לשעבר נבו ארז, וקצינים בכירים נוספים.

Screenshot 2023 08 06 104027
אחד הקצינים הבכירים שהצטרף לעתירה

אחד העותרים, סיפר בעילום שם: "כולנו תוהים האם נמשיך להיות בטוחים מפני מעצר וכתבי אישום בהאג ובבתי משפט בינלאומיים. אני עוכבתי בשנת 2015 באחת המדינות, מכיוון ששמי הופיע ברשימה השחורה. שוחררתי כי השתכנעו מהטיעון שבישראל יש מערכת משפט עצמאית. ביטול עילות הסבירות ופגיעה במערכת המשפט חושף אותנו להאג. זאת פגיעה אנושה בביטחון האישי שלנו. הממשלה הופכת אותנו לבשר תותחים בזירה המשפטית הבינלאומית".

עו''ד עודד סבוראי
עו''ד עודד סבוראי

עו"ד סבוראי, המייצג את העותרים אמר על העתירה: "עמדת היועצת המשפטית לממשלה והמומחים למשפט בינלאומי היא, שביטול עילת הסבירות מעלה דרמטית את הסיכון למעצרם של לוחמי צה"ל ויתר זרועות הביטחון  ולהעמדתם לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ובמדינות שעויינות את ישראל".

"ביד אחת שולחת ממשלת ישראל את טובי בניה להילחם בשדה הקרב, וביד השנייה היא טומנת להם מלכודת משפטית שעלולה להוביל למעצרם בחו"ל ולהרס חייהם. או שחברי הכנסת לא ידעו מה ההשלכות של הצבעתם לביטול עילת הסבירות, או שידעו ופשוט החליטו להפקיר את הלוחמים".