"תיק מסובך ומורכב": החשוד ברצח יעל מלניק שוחרר למעצר בית

לאחר קשיים בחקירה, החליט בית המשפט לשחרר למעצר בית את אדוארד קצ'ורה, שהיה אח בבית החולים הפסיכיאטרי בו אושפזה מלניק. סבתה התפרצה על השופטת: "אין לך ילדים? את נורמלית?"

זמן צפייה: 00:46

החשוד ברצח ליטל יעל מלניק, אדוארד קצ'ורה שוחרר היום (שני) למעצר בית לאחר 59 ימים במעצר. זאת, בעקבות עיכובים בחקירה שנגרמים בשל אופי המקרה "המסובך משפטית וחקירתית" לפי קצין המשטרה האחראי על התיק, רפ"ק תומר קסלסי. סבתה של מלניק התרעמה על ההחלטה ואמרה לשופטת: "אין לך ילדים? את נורמלית?". המשטרה הודיעה כי תערער לבית המשפט המחוזי על ההחלטה.

עוד הוסיף קסלסי בדיון שנערך היום, כי קשה להוכיח את כיוון החקירה "לאור העובדה שמדובר בארוע ראשון מסוגו במדינת ישראל, יש ירידה לפרטים וקפדנות לכל פרט, במיוחד של פתולוגים ורופאים".

Pznbhf
סבתה של יעל מלניק, לודמילה | צילום: חדשות 13

סנגורו של קצ'ורה, עורך הדין בוריס שרמן, אמר כי "ספק אם ההשלמות יביאו לכדי כתב אישום בגין רצח או אפילו בהמתה. מדובר באדם שנמצא במעצר מזה 59 ימים ומסר את גרסתו, עד כמה שנראתה מוזרה, שנמצאו לה תימוכין רבים מאוד, מעדים ישירים לארוע, ממצאים בזירה, בנתיחה, היעדר חבלות, והיעדר התנגדות".

יו"ר עמותת נעמת חגית פאר מסרה בתגובה להחלטה: "טירוף מערכות - נערה צעירה מתה והחשוד העיקרי ברצח שלה חופשי ומאושר. על שתי עובדות אין מחלוקת - ליטל יעל מלניק מתה מוות אכזרי והחשוד העיקרי במעשה הוא אותו אדם ששוחרר היום. יתכבדו כל הנוגעים בדבר - משטרה, פרקליטות ובית משפט - להסביר לציבור כולו ולמשפחה האבלה בפרט כיצד דבר שכזה קורה במדינת ישראל".