תיעוד מיוחד: כך תפסה המשטרה רשת חובקת עולם של סחר בנשים

באמתלה של הזמנת שירותי ליווי, המשטרה הזמינה את הבנות ישירות מהמשרד שניהלה הרשת לסחר בנשים. התשלום תועד בעדשת המצלמה ושימש ראיה נגד א"ש, שנחשד כי שלשל לכיסו למעלה מ-11 מיליון שקלים

זמן צפייה: 13:52

עשרות נשים צעירות מאוקראינה נפלו ברשתו של א"ש, תושב גבעתיים בן 41, שעומד בראש הסוכנות "איביזה אסקורט". מהכתבה שפורסמה היום (שישי), עלה כי המשטרה איתרה את הסתעפויות הרשת לסחר בנשים, שעל פי החשד הביאה את הבנות לארץ למטרת עיסוק בזנות, דאגה להן למגורים ושכרה עבורן דירות, ונהגים שעבדו ברשת אף הסיעו אותן מלקוח ללקוח.

"הדבר העיקרי שהמנהלים האלה, בדמותו של א"ש, אכפת להם ממנו זה בצע כסף בלבד", סיפר סנ"צ צחי טל, ראש מחלק מוסר בימ"ר תל אביב. עוד הוסיף טל כי "המנהלים האלה גם דאגו להפעיל אנשים שיודעים לקדם את האתר ולהשיג את מירב הכסף האפשרי מאותם פרסומים באינטרנט, ובתקופה מאוד קצרה - הם הרוויחו מיליונים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בין לידת הבן לעסקת הטיעון המתגבשת: השבוע שעבר על בר רפאלי

20 שנה אחרי שירדה: כוכבי הסדרה "פלורנטין" מעלים מופע משיריה

תעלומה בתאילנד: מה קרה לישראלי שנהרג לאחר שנפל ממונית?

 

המשרד שניהל את שירותי הליווי, התחייב לכך שהבנות יופיעו בפרסומים בפנים גלויות - דבר שמשך לקוחות רבים. בלשי מחלק מוסר ערכו רשימה מסודרת של כל הנשים שהובאו לארץ למטרות זנות ברשת של א"ש. לאחר מכן המשטרה שכרה במקביל חדרים בבתי מלון בערים הרצליה, ת"א ונתניה - וביימו הזמנה של נערות ליווי באותה השעה בדיוק, לטובת איסוף ראיות כנגד חברי ומנהלי הרשת.

בשלב זה, ולטובת אישור קיום העבירה כנדרש בחוק, מתבצע תשלום לנערות הליווי תמורת שירותי מין, ונלכד בעדשות המצלמה הנסתרת. גם התפאורה בחדרים הושמה כנהוג "בתחום": משקאות אלכוהוליים, משקאות אנרגיה וחטיפים הוצבו בחדרים השונים כדי להגביר את אמינות ה"לקוחות" בעיני הבנות.

רשת הסחר בנשים שתפסה המשטרה
רשת הסחר בנשים שתפסה המשטרה | צילום: חדשות 13

כפי שניתן לראות בתיעוד, תוך קיום שיחת נימוסין קצרה, השוטר מעביר לידי אחת הבנות סכום של 800 שקלים תמורת שעה אחת של שירותי מין, והיא סופרת את הכסף לנגד עיניו. הוא שואל אותה: "ומה אם ארצה שעה נוספת?", והיא משיבה לו: "אני יכולה להישאר לעוד שעה", תמורת תשלום כמובן.

לאחר מכן, השוטר מזדהה ומציג את עצמו בפני נערת הליווי. לחדר נכנסת בלשית שעורכת חיפוש על גופה של נערת הליווי, ושניהם מסבירים לה: "את לא הולכת לכלא, אנו לא עוצרים אותך". הם מקשרים אותה עם מתורגמן דובר רוסית שמסביר לה כי מטרת העל של השוטרים היא לתפוס את הסוחרים.

לאחר שהבלשים עצרו את המנהלים הבכירים ברשת "איביזה", הם שמו ידם על תכתובת פנימית ביניהם ביישומון הווטסאפ: "הבנות ייכנסו בשביעי לחודש", "זאת בת 18, מעולם לא עבדה, היא רוצה להתחיל בשישבת" ו-"תביא אותן אליי לפני זה, אעשה עליהן קצת עבודה, שתהיה הנאה למשרד" הן רק חלק מההודעות הקשות והמחפיצות בקבוצה.

ע"פ כתב האישום, כל נערת ליווי קיבלה בין 800-1,500 שקלים בגין שעה של שירותי מין שהעניקה, מתוכם 100 שקלים הופרשו לנהג, והיתרה חולקה לשני חלקים שווים בין האישה למשרד. מתוך המחצית של המשרד - פקיד המשמרת קיבל חמישית, והיתרה שולשלה ישירות לכיסו של א"ש - למעלה מ-11 מיליון שקלים. כך הסביר סנ"צ טל: "הכסף זרם אל א"ש מלמטה: מהנהגים, מהפקידים, מהאנשים שדאגו לשכור דירות עבור הבנות".