"קו פרשת המים": בעולם מגיבים לכתב האישום של נתניהו

ההחלטה להעמיד לדין בפעם הראשונה בהיסטוריה ראש ממשלה ישראלי מכהן, הכתה גלים בכלי התקשורת ברחבי העולם. "נתניהו כמו חברו טראמפ, יעשה הכול על מנת להתעשר ולהישאר בשלטון"

זמן צפייה: 02:11

מדינת ישראל נגד נתניהו: ההחלטה להגיש היום (חמישי) כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הכתה גלים באמצעי התקשורת ברחבי העולם ובקרב אנשי ציבור. באתרי החדשות השונים התייחסו לאישומים החמורים נגד ראש הממשלה הישראלי ואף התייחסו לנאומו החריף בו כינה את אישומיו "ניסיון הפיכה".

ב"ניו יורק טיימס" התייחסו לכך וכתבו ש"כתב האישום מעמיק את השיתוק הפוליטי שהמדינה מצויה בו, לאחר שתי מערכות בחירות רצופות, ומערכת בחירות שלישית שייתכן ונמצאת בפתח". ברשת BBC הבריטית כינו את האירוע "קו פרשת המים" של המדינה וציינו את ניסיונותיו של נתניהו להשיג לעצמו חסינות, כאחד המכשולים להקמת ממשלה. ב"גארדיאן" דיווחו כי גורלו הפוליטי של נתניהו לא ברור וכי הוא נמצא "בלימבו".

לכתבות נוספות בנושא:

נתניהו: "ניסיון להפיכה שלטונית בעלילות שווא וחקירה מגמתית"

"שפל היסטורי": התגובות על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו

היועמ"ש: ההחלטה על כתב אישום נגד רה"מ התקבלה בלב כבד – ושלם

בנימין נתניהו מסוקר בתקשורת ברחבי העולם
בנימין נתניהו מסוקר בתקשורת ברחבי העולם | צילום: צילום מסך מתוך הBBC

בסוכנות הידיעות AP התייחסו לכך שזאת הפעם הראשונה שנגד ראש ממשלה ישראלי מכהן מוגש כתב אישום וכי ההחלטה על הגשת אישום זה מגיעה בתקופה סוערת מבחינת המדינה.

בנימין נתניהו מסוקר בתקשורת ברחבי העולם
בנימין נתניהו מסוקר בתקשורת ברחבי העולם | צילום: צילום מסך מתוך הThe Guardian

גם המועמדת האמריקנית לראשות המפלגה הדמוקרטית, בבחירות שיתקיימו ב-2020, אליזבת' וורן ניצלה את המאורע על מנת לנגח את יריבה הפוליטי, הנשיא דונלד טראמפ. וורן צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "כמו חברו טראמפ, נתניהו יעשה הכול על מנת להתעשר ולהישאר בשלטון".

הארגון היהודי-ציוני, ועידת הנשיאים הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית, התייחס אף הוא לאישומים והצהיר כי הודעת מנדלבליט "מטרידה מאוד" וכי "מדינת ישראל מתמודדת עם קשיים רבים בחודשים האחרונים".