חיות דחתה את בקשת רוטמן - ותדון בעתירות נגד ביטול הסבירות

אחרי שיו"ר ועדת החוקה ביקש לפסול את חיות מלשבת בהרכב שידון בביטול עילת הסבירות, בטענה שהיא "כבר הביעה את דעתה" וכי "קיים חשש למשוא פנים" - היא דחתה את בקשתו: "דבריי שיקפו את דאגתי העמוקה לפגיעה בעצמאות הרשות השופטת"

יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט ח"כ שמחה רוטמן ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות
יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל / פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, דחתה הערב (שני) את בקשתו של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, לפסול אותה בהרכב בדיון נגד ביטול עילת הסבירות. חיות נימקה את החלטה: "דבריי בכנס העמותה נאמרו מתוקף חובות אלה המוטלות עליי כנשיאת בית המשפט העליון והם שיקפו את דאגתי העמוקה לפגיעה בעצמאות הרשות השופטת, נוכח התוכנית שהציג שר המשפטים בנאומו".

מוקדם יותר היום פורסם כי ח"כ רוטמן הודיע כי קיבל אישור לייצוג עצמי בעתירות, וכן כי הוא מבקש לפסול את הנשיאה חיות מלדון בעתירות, בטענה כי היא "כבר הביעה את דעתה וקבעה מפורשות כי התיקון לחוק יסוד השפיטה הינו חלק ממתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט וחלק מתכנית לריסוק מערכת המשפט".

נשיאת העליון אסתר חיות
נשיאת העליון אסתר חיות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"המבקש מתכבד להודיע לבית המשפט כי היום קיבל הוא אישור לייצוג עצמי בעתירות שבכותרת", כתב רוטמן במכתבו, "כמו כן, מתכבד המבקש להגיש לבית המשפט הנכבד בקשה לפסלות כב' נשיאת בית המשפט העליון, מלשבת בדיון בעתירות שבכותרת שעניינן תיקון חוק יסוד: השפיטה (תיקון מס' 4)".

עוד כתב רוטמן: "המבקש יטען כי קיים הרבה למעלה מחשש למשוא פנים ולפגיעה במראית פני הצדק באופן המונע מכב' נשיאת בית המשפט העליון להשתתף בדיונים בדבר שאלת חוקיות התיקון לחוק ומשכך, ובהתאם לדין, עליה לפסול עצמה מלשבת בדין".