"אשרוף את העסק, אשבור רגליים": תושב נצרת נאשם בסחיטה בחיפה

סלימאן זידאת (51) שנחשד כי סחט באיומים למעלה ממיליון שקלים מבעלי דוכנים בשוק הפשפשים בחיפה, נעצר בתום חקירה סמויה של ימ"ר חוף. לפי החשד, הוא הצליח לסחוט מקורבנותיו סכום כולל של יותר ממיליון שקלים. פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדו כתב אישום בגין עבירות סחיטה באיומים

זמן צפייה: 01:11

היחידה המרכזית במחוז חוף במשטרה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד סלימאן זידאת בן 51 מנצרת, שלפי החשד סחט באיומים במשך שנים סכומי כסף גדולים מבעלי דוכנים בשוק הפשפשים בחיפה. הסכום הנאמד עומד על יותר ממיליון שקלים.  בחודש שעבר, במבצע שבמסגרתו שוטר סמוי נשלח לשוק והקים דוכן, נעצר האיש לאחר שדרש מהשוטר תשלום, סורב - ואיים. כשהשוטר שילם לו 200 שקלים - עצרו בלשי הימ"ר את החשוד. לצד הסחיטה באיומים, הוא חשוד בקבלת דבר במרמה ועבירות נוספות. פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדו כתב אישום. בפתח הידיעה - תיעוד המעצר.

מתוך תיעוד מעצר החשוד בחיפה
מתוך תיעוד מעצר החשוד בחיפה | צילום: דוברות המשטרה

לפי עדויות, הנאשם נהג להגיע בכל יום שבת לשוק הפשפשים בעיר וגבה באיומים מבעלי הדוכנים תשלום של 200 שקלים בעבור הפעלת דוכן - על אף שהעירייה מאפשרת את הפעלתם ללא תשלום בימי שבת. מהחקירה עלה כי חלק מהקורבנות נהגו לשלם לו במשך שנים רבות.

שוק תלפיות חיפה
שוק תלפיות חיפה | צילום: מיכל בן ארי מנור
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי

עוד צוין כי כשסירבו בעלי הדוכנים לשתף פעולה עם הסחיטה, איים עליהם החשוד "שישבור להם את הרגליים ויעיף אותם מהשוק". לבעל דוכן אחר אמר כי "ישרוף את העסק" שלו.