שני נרצחים ביומיים: ריב החמולות שממשיך לגבות קורבנות בצפון

מאמון רבאח בן ה-48 נורה היום למוות בג'דיידה מכר, זאת ככל הנראה כנקמה על מותו של ואסים כיאל בן ה-18, תושב הכפר גם הוא, במסגרת סכסוך עקוב מדם המתנהל בין המשפחות. כוחות משטרה נפרסו באזור על מנת לשמור על הסדר

זמן צפייה: 00:09

מאמון רבאח, בן ה-48 נורה למוות הערב (שישי) בכפר ג'דיידה-מכר, זאת ככל הנראה כנקמה על רצח ואסים כיאל בן ה-18, תושב הכפר גם הוא, שנורה למוות ביום רביעי האחרון בחניון משאיות בשדרות זלמן שז"ר בנהריה. שני אנשים נוספים, בני 20 ו-35, נפצעו באורח בינוני.

החמולות רבאח וכיאל מהכפר שבצפון נמצאות בסכסוך דמים מזה מספר שנים. בנו של הנרצח מאמון רבאח, ויסאם, נרצח בשנה שעברה בתקרית ירי גם הוא בג'דיידה מכר. הוא נפצע באורח אנוש והועבר לקבלת טיפול רפואי, תוך כדי שביצעו בו פעולות החייאה. לבסוף, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.

מאמון רבאח שנורה למוות בג'דידה מכר
מאמון רבאח שנורה למוות בג'דידה מכר

המשטרה דיווחה כי בעקבות הרצח של מאמון רבאח, בכפר התפתחה קטטה שכללה השלכת אבנים וכן שריפת בתים וכלי רכב. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום ובהם שוטרים, לוחמי יס"מ ולוחמי מג"ב בפיקודו של מפקד מרחב אשר - תת ניצב שאול צמח ופעלו להשלטת הסדר, כאשר כעת נשמר הסדר במקום.

כוחות משטרה נפרסו גם במרכז הרפואי בו נקבע מותו של רבאח מוקדם יותר היום, והם נמצאים במקום על מנת למנוע עימותים כמו אלו שפרצו ביום רביעי האחרון לאחר קביעת מותו של ואסים כיאל. אז לבית החולים הגיעו כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול מחשש להתפרעויות ותקיפת צוותים, ואכן, עם הגעת הפצועים לביה"ח התפתחו במקום מהומות.

זירת הירי בנהריה
זירת הירי בנהריה

על פי המשטרה, "רבים החלו להתפרע וניסו להכנס לחדר ההלם תוך שהשוטרים והמאבטחים מנסים להדוף אותם". השוטרים עצרו לחקירה תושב עכו בן 49, ותושב ג'דיידה מכר בן 21 בחשד שתקפו שוטר ומאבטח.