לילה מדמם בחברה הערבית: 3 נרצחו ביריות ו-3 נפצעו קשה

בשפרעם נורה למוות גבר בן 32, בכפר כנא נרצח ביריות בן 30 וברהט קיפחו בן 17 את חייו מירי גם כן במסגרת סכסוכים בין עבריינים. באירועי אלימות אחרים באכסאל, בכפר קרע, בטייבה, בטירה ובקלנסוואה נפצעו עוד שישה בני אדם - 3 מהם במצב קשה ו-3 בינוני. טרם נעצרו חשודים

זמן צפייה: 00:41

רגע לפני חג הקורבן ותוך שעתיים בלבד, שלושה בני אדם נרצחו הלילה (רביעי) באירועי ירי שונים: בן 20 משפרעם נרצח ביריות, וכשעה לאחר מכן נורה למוות בן 30 מכפר כנא. במהלך הלילה נרצח חסן אבו לטיף, בן 17 מרהט במסגרת סכסוכים בין עבריינים. באירועי אלימות אחרים במגזר הערבי, באכסאל, בכפר קרע, בטייבה, בטירה ובקלנסווה נפצעו עוד שלושה בני אדם באורח קשה, ושלושה נפצעו בינוני גם בכפר קרע, בנוסף לפצוע בן 40 בבאקה אל גרבייה, וצעיר בן 20 שנפצע באורח בינוני ברהט. עד כה המשטרה לא דיווחה על מעצר חשודים בשום אירוע, ובכך מניין הנרצחים בחברה הערבית עלה ל-108.

חובש מד"א בילאל ח'טיב סיפר על האירוע בשפרעם: "הפצוע שכב ברחוב כשהוא מחוסר הכרה וסובל פציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש".

חובש מד"א איהאב מוכעבל סיפר על האירוע בכפר כנא: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת קשה בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אמיר סוועד הנרצח בשפרעם
אמיר סוועד הנרצח בשפרעם
חסן אבו לטייף, הנרצח ברהט
חסן אבו לטייף, הנרצח ברהט

ראש מועצת טובא זנגריה ויסאם עומר סיפר לאחר הלילה הקשה:" שני הילדים שלי ניצלו מחיסול בטוח , זה קרה לפנות בוקר, בערב חג הקורבן, אנחנו מורסקים , לא יודעים מה לעשות, איפה בן גביר הזה, איפה המשילות??".

כמו כן, למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאו על-ידי "חיאן" עשרה פצועים במצב קל, שנפגעו בקטטה באבו סנאן - מתוכם שמונה מבוגרים בני 54-20 ושני ילדים בני שלוש ו-12. הם עברו בדיקות בחדר המיון ושוחררו לבתיהם במהלך הלילה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306280834' autoplay='0' credit='' desc='סגלוביץ′: "שמו את הבן אדם הכי פחות מתאים לתפקיד"' poster='' kid='1_ajdj9lqg' duration='84']

ח"כ יואב סגלוביץ', מי שהיה בעברו הפרויקטור למיגור האלימות בחברה הערבית, התייחס בפתח ועדת החוקה למעשי הרצח הלילה: "אני קורא לחברי הקואליציה, תפנו לראש הממשלה שימנה אנשים לטפל בעניין הנורא הזה. הערב היו 3 נרצחים בחברה הערבית, עברנו בחצי שנה את כל מה שהיה בשנה שלפני כן".

"שמו את הבן אדם הכי פחות מתאים לתפקיד", הוסיף סגלוביץ', "יש מה לעשות בעניין הזה - כמי שהיה הפרויקטור בנושא, אף אחד לא פנה אליי לחפיפה. דיברתי עם רה"מ וראש המל"ל ואני קורא לחברי הקואליציה - תעשי מעשו כי אפשר. כשאתה קם בבוקר באווירה של ירי בכל מקום גם אזרחים תמימים זכאים לביטחון אישי וזאת חובתה של המדינה".