עורך הדין מפרשת המסרונים: "נאלצתי להסתתר - הרגשתי נטוש"

בכיר הרשות לניירות ערך, שהתכתבותו עם השופטת נחשפה בחדשות 13, בריאיון ראשון לאחר הפרשה: "לא לקחתי בחשבון את הנראות של הדבר. מי שמכיר אותי יודע שהומור הוא חלק מהעבודה איתי"

זמן צפייה: 10:47

בסוף דצמבר 2017, חקירת "בזק" שנוהלה על ידי הרשות לניירות ערך קיבלה תפנית משמעותית. אל הרשות הגיעו עדויות חדשות ודרמטיות שהעלו חשד כי ראש הממשלה נתניהו קיבל שוחד מאיש העסקים שאול אלוביץ'. החוקרים נותרים פעורי פה מהעדויות אליהן נחשפו.

מי שהוביל את התיק ברשות היה עורך הדין ערן שחם-שביט, שמאז תחילת העשור עבד על הפרשות הכלכליות הגדולות שהתרחשו במדינה - מחיים כץ ועד נוחי דנקנר. השיא המקצועי, שגם הפך למפלתו, היה תיק 4000 - לאחר שנתפס בידי חדשות 13 כשהוא מתכתב בשפה לא פורמלית עם השופטת במקרה, רונית פוזננסקי כץ, במה שנראה כתיאום מעצרים.

עוד בחדשות 13:

דיווחים ברוסיה: 600 עצורים בהפגנות האופוזיציה בבירה

התאונה בדרום: "הנהג הפוגע יצא והתנצל, נוסעת נוספת נמלטה"

"נתניהו ביקש להיפגש עם מלך ירדן – וסורב"

עורך הדין, ערן שחם-שביט
עורך הדין, ערן שחם-שביט | צילום: חדשות עשר

"הדבר הראשון שעשיתי היה להתקשר לרעייתי, להגיד לה שיש כרגע מהומת אלוהים ואני אאחר לבוא הביתה", סיפר שחם-שביט בריאיון ראשון מאז התפוצצות הפרשה. "נאלצתי להסתתר שעתיים, זאת הייתה סיטואציה מאוד קשה בציבוריות הישראלית. אתה חש נטוש, לבד. נשארתי שם בכוך, התחבאתי".

"אני איש של מהות", אמר שחם-שביט. "אני לא לקחתי מספיק בחשבון את החזות או הנראות של הדבר הזה. מי שמכיר אותי יודע שהומור וציניות זה חלק מהליכי העבודה איתי", אמר על המסרון בו כתב לשופטת 'תראי מופתעת'. "הטקסט הזה הוא היה חמש דקות לפני שאנחנו ממילא נכנסים יחד ללשכה, והדברים היו נאמרים בלשכה".

מטעם ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו לא נתן לאלוביץ' דבר ולא קיבל ממנו דבר. מיזוג בזק יס אושר ע"י כל שומרי הסף, שמעידים שהחלטתם היתה מקצועית ושרה"מ לא התערב בה בשום דרך. בעוד שחוקרים את רה"מ נתניהו שלא עשה דבר עבור אלוביץ', לא חוקרים עשרות שרים וחברי כנסת, ובראשם יאיר לפיד שנפגש בחשאי עשרות פעמים עם נוני מוזס, על כך שפעלו עבורו לסגור את 'ישראל היום' וקיבלו בתמורה סיקור מלטף מ-'ידיעות אחרונות' ו-'ynet'".