הנהג מהתאונה ב-443 שוחרר למעצר בית: "לא נהגתי במהירות"

במהלך דיון בהארכת מעצרו טען הנהג כי לא ברור לו מאיזו סיבה איבד שליטה על רכב ההסעות שבו נהג בתאונה בה נהרגו ארבעה. הוא חשוד בין היתר בגרימת מוות ברשלנות ובנהיגה במהירות מופרזת

זמן צפייה: 00:18

התאונה הקטלנית ב-443: בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר בצהריים (שישי) לחמישה ימי מעצר בית בתנאים מגבילים את נהג רכב ההסעות מהתאונה, בה נהרגו ארבעה בני אדם. אמש הוא נעצר בתום חקירה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות ראש ונהיגה בקלות מופרזת.

במהלך הדיון אמר הנהג, תושב ירושלים בן 44, כי כלל לא נהג במהירות מופרזת. עוד הוסיף, כי מסיבה שאינה ברורה הוא איבד שליטה על הרכב, וכי ייתכן שהתנגש בחפץ כלשהו במהלך הנסיעה. מלבד ארבעת ההרוגים נפצעו עוד אדם אחד בינוני ותשעה קל. רכב ההסעות הסיע דיירי הוסטל מהרשות לשיקום האסיר. שלום, עו"ד עבד אבו עאמר שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנהג מסר: "הנהג משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים שהובילו לתאונה המצערת".

חשד לגרימת מוות ברשלנות. זירת התאונה | צילום: החדשות 13

"ראיתי את הטרנזיט מפרקת את גדר ההפרדה, ראיתי אנשים עפים מהטרנזיט", סיפר עד ראייה שהיה באזור במהלך התאונה. על פי עדי ראייה נוספים במזל גדול הרכב, שאיבד שליטה לחלוטין, לא פגע גם בהם. גורם בכיר במשטרה סיפר כי הנהג ככל הנראה נסע במהירות מופרזת, שהובילה לתאונה הקטלנית.

הרשות לשיקום האסיר מסרה כי "התאונה המצערת קרתה בדרך חזרה מיום מאורגן לרגל יום העצמאות לדיירי הוסטל ירושלים לאסירים משוחררים. פרטי התאונה לא ידועים במלואם, אך הרשות לשיקום האסיר מקיימת היערכות מקצועית ושלחה צוותים מקצועיים לבתי החולים. האירוע עדיין מתנהל בראשות מנכ"ל הרשות".

צוותי מד"א קבעו במקום את מותם של הארבעה, והשאר פונו לבתי החולים שערי צדק, אסף הרופא ותל השומר. דניאל דובינקי, חובש רפואת חירום במד"א שחלף במקום בזמן התאונה, סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת, כשחלפתי במקום הבחנתי ברכב הסעות שאיבד שליטה, ההתנגש בגדר ההפרדה והמשיך עשרות מטרים בנסיעה בצמוד לגדר. הזעקתי כוחות גדולים למקום והתחלתי במיון ראשוני של הנפגעים. בתוך הרכב נלכדו שני גברים כבני 40 ומחוץ לרכב נמצאו שני גברים נוספים. ארבעתם היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעה רב מערכתית קשה. מצבם היה אנוש ובתוך זמן קצר הפראמדיקים שלנו נאלצו לקבוע את מותם. תשעה פצועים נוספים היו בהכרה מלאה, אחד מהם סבל מחבלות בבטן ובראש ומצבו בינוני, והשאר נחבלו בגופם ומצבם קל".