"אתה מת": קטינים מהמרכז הואשמו בתקיפה ואיומים

שני כתבי אישום שונים הוגשו לאחרונה נגד קטינים בני 16 ו-17 לאחר שתקפו ואיימו על נערים בבית ספרם. במקרה אחד בנתניה - שני נערים נגחו, הכו ודקרו נער אחר בירך; במקרה אחר בן 17 תקף נער אחר במספריים לאחר שסירב לתת לו סיגריה

אזיקים. אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד שני קטינים בני 15 ו-16 מנתניה, לאחר שדקרו והכו תלמיד בבית ספרם ביום ראשון השבוע. כתב האישום מייחס לשניים עבירות של החזקת סכין שלא כדין ואיומים, ולאחד מהם מיוחסת גם עבירת נשק לאחר ששוטרים שהגיעו לביתו במטרה לתפוס את הסכין ששימשה אותו, מצאו בחדרו תחמושת שהוחזקה ללא אישור.

על פי כתב האישום, רק לאחד מהנאשמים הייתה הכרות מוקדמת עם המתלונן. כתב האישום מגולל את השתלשלות האירועים, ונכתב בו כי באותו היום "הנאשמים עברו ליד המתלונן, ולפתע הנאשם שלא הכיר את המתלונן הכה אותו מאחור. כשהמתלונן שאל אותו "מה אתה עושה?" הנאשם נגח בו, והמתלונן בתגובה היכה אותו בפניו באגרופו.

בשלב זה, הנאשם דקר את המתלונן בירך השמאלית באמצעות סכין, ולאחר הדקירה הנאשם השני דחף את המתלונן, הפיל אותו לרצפה, והמשיך להכות אותו באגרופים ובבעיטות בפניו". עוד מפורט בכתב האישום כי בהמשך הנאשם "הראה למתלונן סכין שנמצאת במכנסיו תוך שהוא מדגים תנועת שיסוף על גרונו ואומר לו "אתה מת". בשלב מסוים הגיעו לאזור תלמידים נוספים והשניים עזבו את המקום תוך שהם מאיימים על המתלונן באמצעות תנועות ידיים".

בתוך כך, לאחרונה הוגש כתב אישום גם נגד קטין כבן 17 מאזור השרון, זאת לאחר שדקר באמצעות מספריים קטין שסירב לתת לו סיגריה. כתב האישום מייחס לנאשם הקטין עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ותקיפת סתם.

"באחד הימים במהלך החודש האחרון ישבו השניים בפינת העישון בבית הספר והנאשם ביקש מהמתלונן סיגריה", נכתב בכתב האישום, "לאחר שנענה בשלילה התפתח בין השניים ויכוח במהלכו דחפו אחד את השני. בשלב מסוים הנאשם הוציא מתיקו מספריים ודקר את המתלונן בפלג גופו העליון".

עוד פורט בכתב האישום כי "תלמידים ששהו בפינת העישון הפרידו בין השניים והנאשם עזב את המקום, אך סמוך לאחר מכן שב ותקף את המתלונן בכך שחנק אותו והצמיד למותנו חפץ חד במהלך שיעור מתמטיקה". כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן פצעי דקירה והוא הובהל לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.