רופא מהמרכז הואשם בעבירות מין בקטינים: "ניצל גילם ותמימותם"

עידן ברק, בן 38 מגני תקווה, מואשם בשורה של עבירות מין שביצע באינטרנט ובהן מעשה סדום בקטין, מעשה מגונה בנסיבות אינוס, הטרדה מינית והחזקת חומרי תועבה. "העבירות מעידות על מסוכנותו"

זמן צפייה: 01:11

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד עידן ברק, רופא משפחה בן 38 מגני תקווה, בגין שורה של עבירות מין שביצע בשבעה קטינים באמצעות האינטרנט. ברק מואשם בעבירות רבות שביצע בקטינים בני 11-15, בהן מעשה סדום בקטין, מעשה מגונה בקטינים בנסיבות אינוס, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, הטרדה מינית ועוד.

"ברק ביצע לכאורה את המעשים על פני תקופה ארוכה של 5 שנים, תוך ניצול גילם הצעיר של הקטינים, תמימותם וסקרנותם, והכל במטרה לספק את צרכיו המיניים", נכתב בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שיר בן-עמי רויטמן. "העובדה כי העבירות בהן הוא מואשם בוצעו במשך תקופה כה ארוכה מעידה על תעוזתו הרבה ומוסיפה למסקנה בדבר מסוכנותו".

ד''ר עידן ברק בהארכת מעצרו
ד''ר עידן ברק בהארכת מעצרו | צילום: חדשות 13

על-פי כתב האישום, ברק יצר במשך מספר שנים קשר עם קטינים באמצעות יישומים ואתרי היכרויות שונים כמו וואטסאפ, גריינדר וסקייפ. הוא הפנה אל הקטינים התייחסויות והצעות חוזרות בעלות אופי מיני, ביצע עמם שיחות וידאו מיניות במסגרתן שכנע את הקטינים לבצע בעצמם מעשים מגונים ומעשי סדום, ויזם עימם מפגשים מיניים. את שיחות הווידאו שביצע עם הקטינים הקליט ברק ושמר במחשבו, ללא ידיעתם או הסכמתם של הקטינים. בנוסף, שלח ברק תמונות מיניות של עצמו לקטינים שעימם יצר קשר. לפי כתב האישום, מעשיו של ברק גלשו אף מעבר למרחב האינטרנטי, כאשר נפגש עם אחד הקטינים וביצע בו מעשה סדום. הפרקליטות האשימה את ברק גם בהחזקת חומרים פדופיליים לאחר שאותרו במחשביו מאות קבצי תמונות וסרטים שהכילו תכנים מיניים של קטינים.

דיון הארכת מעצרו של הרופא החשוד בעבירות מין בקטינים
דיון הארכת מעצרו של הרופא החשוד בעבירות מין בקטינים | צילום: החדשות 13

במהלך הדיון, אמר פרקליטו של ברק שי רודה כי "הרופא לא פגע בפציינטים", והוסיף כי "כל מפגש עם קטינים היה בהסכמה ומעל גיל 16".

כזכור, ברק, רופא משפחה מסניף קופת חולים "מאוחדת" בעיר אלעד, נעצר בתחילת החודש בחשד שביצע מעשי סדום בקטינים, סחיטה באיומים והחזקת חומרים פדופיליים.