בעקבות צו מעצר אירופאי: המיליארדר בני שטיינמץ נעצר בקפריסין

המיליארדר הישראלי שהוצא נגדו צו מעצר אירופאי ברומניה נעצר בקפריסין בחשד לעבירות שחיתות. בעבר נעצר בגין דברים דומים ביוון ושוחרר לאחר שביהמ"ש קבע שההליך ברומניה היה לא הוגן

איש העסקים בני שטיינמץ
המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ | צילום: חדשות 13

פרסום ראשון: המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ נעצר ביום חמישי האחרון בקפריסין בחשד לעבירות שחיתות בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו. שטיינמץ עוכב בעת נחיתתו בלרנקה על ידי השלטונות המקומיים, עקב צו מעצר אירופאי שהוצא לו ברומניה וכבר בוטל בעבר לאחר שהופעל נגדו ביוון ואיטליה.

במרץ 2022 דחתה ועדת הערעורים של אתונה ביוון את בקשת השלטונות הרומניים להסגרתו של שטיינמץ, לנוכח הפגיעה בזכותו להליך הוגן ברומניה. כמו כן, היה סיכון שאם היה מגיע לרומניה היה מקבל יחס מפלה, בלתי אנושי ומשפיל. גם באיטליה החליטו הרשויות האיטלקיות כי אין להוציא לפועל את הצו, מאותן סיבות.

בני שטיינמץ
בני שטיינמץ בבית המשפט (ארכיון) | צילום: פלאש 90

מפרקליטיו של שטיינמץ נמסר כי הוא "מברך על ההזדמנות לזכות במדינה אירופאית נוספת, בהליך כנגד רומניה, מדינה הידועה לשמצה בחוסר הכבוד שלה לזכויות אדם. שטיינמץ בטוח שהצדק ינצח גם בקפריסין, ויאשר שהיסודות החזקים של המערכת המוסרית והמשפטית של האיחוד האירופי ינצחו נגד פרקטיקות לא דמוקרטיות כמו אלו של השלטונות הרומניים".