החשודים בתקיפה בגן ציבורי: "לא הלכנו עד שראינו שעוזרים לו"

מעצרם של שני הקטינים, בני 14 ו-15, שנעצרו אמש, הוארך בשלושה ימים. הגבר בן ה-41 שהותקף לאחר שהעיר להם על השחתת מתקנים בגן ציבורי באור יהודה סיפר לחדשות 13: "לא האמנתי שזה יגיע אליי"

זמן צפייה: 04:01

בית משפט השלום לנוער בבת ים האריך היום (שלישי) ב-3 ימים נוספים, את מעצרם של הקטינים החשודים בתקיפה של גבר בן 41, עולה חדש, אתמול בגן ציבורי באור יהודה. כזכור, השניים, כך לפי החשד, הכו את בן ה-41 לאחר שהעיר להם על שהשחיתו מתקנים במקום, תוך כדי שהוא מצלם אותם. לאחר שהותקף, הקורבן פונה לבית החולים "שיבא" בתל השומר כשהוא סובל מחבלות בפלג גופו העליון. מצבו הוגדר בינוני.

כאמור, התקרית אירעה אמש בגן התשעה ברחוב מרדכי בן פורת שבעיר. במהלך החקירה המשטרתית של הקטינים שהתקיימה היום, השניים טענו כי לא תקפו את בן ה-41 וכי מדובר בכלל ב"הגנה עצמית". בהמשך, הם הביעו חרטה על התקיפה: "הוא יכול היה להיות אבא שלנו. לא הלכנו מהמקום עד שראינו שאנשים עוזרים לו ומטפלים בו".

תיעוד התקיפה בגן השעשועים באור יהודה ממצלמות האבטחה
תיעוד התקיפה בגן השעשועים באור יהודה ממצלמות האבטחה

עוד היום, הקורבן סיפר על האירוע החריג לחדשות 13: "ראיתי את המקרה של יורי וולקוב. לא האמנתי שזה יגיע אליי. אני רוצה לעזוב את אור יהודה". בן ה-41, שבינתיים לא מעוניין להיחשף, הוסיף כי הוא לא יכול לקום מהכיסא משום שהשניים שתקפו אותו, כך לדבריו, חבטו בו בראש ובגב התחתון.

זירת התקיפה האלימה בגן הציבורי באור יהודה
זירת התקיפה האלימה בגן הציבורי באור יהודה | צילום: חדשות 13

אמש, אחיו ומכרה של המותקף סיפרו גם הם על המאורע לחדשות 13. "הם התנפלו עליו, נתנו לו מכה עם הברזל והרביצו לו בגב. הוא עכשיו על המיטה", אמרה המכרה. לדבריה, המותקף ומשפחתו "היו במקום שבו ישנם מתקני ספורט וספסלים. הוא ראה שהילדים הורסים אותם, העיר להם - אז הם פשוט תקפו אותו. הוא לא יכול לדבר. הוא עולה חדש ולא דובר עברית".

אחיו של המותקף הוסיף: "הוא בסך הכול חודשיים בארץ. הוא היה בפארק, ראה שני נערים או יותר, לא יודע מה בדיוק הם עשו, הם כנראה התפרעו או ניסו לפרק או לשבור משהו בפארק. הוא ניסה לצלם את זה וברגע שהם ראו את זה הם רצו לכיוונו. הוא קיבל מכה עם מוט ברזל בראש ובגב. קיבלתי ממנו שיחה שהוא אומר לי שהוא שוכב על הקרקע, באמצע הפארק, ולא מצליח לקום. הוא ביקש שאני אזמין לו אמבולנס ומשטרה".