הפרקליטות לא ערערה, הנאשם ברצח יואל להנגהל ישוחרר למעצר בית

אחרי ששלשום אישר בית המשפט המחוזי בנצרת עיכוב ביצוע להחלטה - הפרקליטות לא ערערה לבית המשפט העליון וליעד אדרי (21), שנאשם ברצח הנער יואל להנגהל בקריית שמונה, ישוחרר למעצר בית. הוא יפקיד 150 שקלים כערבות בנקאית. אביו של המנוח: "הוא מסוכן. למה מחכים, שיהיה עוד רצח?"

ליעד אדרי ויואל להנגהל

ליעד אדרי (21), הנאשם ברצח יואל להנגהל בקריית שמונה במהלך קטטה במסיבת יום הולדת, ישוחרר היום (חמישי) למעצר בית. שלשום קבע בית המשפט המחוזי בנצרת כי אדרי ישוחרר בתנאים מגבילים - אך לבקשת הפרקליטות אושר עיכוב ביצוע למהלך כדי לאפשר לה לערער. משלא עשתה זאת - הוא שוחרר כאמור. בית המשפט קבע כי אדרי יפקיד 150 אלף שקלים כערבות בנקאית, כמו גם שעבוד נכס בסך 300 אלף שקלים להבטחת מעצרו.

עו"ד שמעון ציון, המייצג את אדרי, אמר: "שחרורו של ליעד היום נותן חותמת לטענתו הראשונית כי לא הוא זה שדקר את המנוח. בית המשפט קבע חד-משמעית כי ליעד אינו הדוקר, והפרקליטות השלימה עם קביעה זו בעצם ויתורה על הגשת ערר לבית המשפט העליון. טוב תעשה הפרקליטות אם תפעל למחיקת האישום כנגד ליעד".

להנגהל, עולה חדש מקהילת בני המנשה בהודו שהתגורר בנוף הגליל ולמד בישיבה במעלות-תרשיחא, נדקר בתחילת אוקטובר 2022. הוא פונה לבית החולים זיו שבצפת, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שבעה נערים, בהם אדרי, נעצרו. מיד לאחר ההחלטה אמר אביו של להנגהל, גדעון: "אדרי לא נאשם רק ברצח, אלא גם כן בתקיפות ושיבוש הליכי משפט. הוא מנהיג החבורה. הוא מאוד מסוכן. למה מחכים? שיהיה עוד רצח? זו החלטה עצובה. אסון". אמו של אדרי, מיכל, אמרה: "האמת יצאה לאור".

תמונת יואל לנגהל ז''ל בבית הוריו
תמונת יואל לנגהל ז''ל בבית הוריו

בנובמבר אשתקד הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד אדרי, חייל צה"ל בן 21, בגין רצח יואל להנגהל, בן 18, במהלך מסיבת יום הולדת לאחר שהתפתחה קטטה בין נערים. לפי כתב האישום, האירוע החל בעקבות שמועות בעיר ש"בחור ממוצא זר רב ותוקף נערים". במסגרת החקירה נחשפו הודעות מפלילות ששלח החייל לחבריו לקבוצת הווטסאפ אחרי האירוע, שבהן כתב: "תמחקו כל הודעה אפשרית ותצאו".

לפי כתב האישום שהגישה עו"ד אליזבט קדמון, "בין המנוח לנאשם לא קיימת היכרות מוקדמת. ביום 6 באוקטובר 2022, שהה המנוח יחד עם חברתו ברחבה הסמוכה לבית ההסתדרות בקרית שמונה. למקום הגיעו מספר קטינים והטרידו את המנוח ואת וחברתו. בעקבות כך, התפתחה במקום קטטה בין המנוח לקטינים. כתוצאה מהקטטה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן. לזירה הגיעו שוטרים כדי לטפל באירוע התקיפה. הנאשם הגיע למקום עם עוד שנים התעניין בנעשה ועזב את המקום.

"לאחר שהמשטרה עזבה את המקום, הנאשם ואחר הגיעו לרחבת ההסתדרות ונפגשו עם חבורת נערים שהתכנסה במקום. הנאשם, האחר וחבורת הנערים החלו לצעוד לעבר רחבת ההסתדרות, כשהנאשם מצויד בסכין, אותה הסתיר מתחת לשרוול. הנאשם ניגש למנוח ולחבריו, נופף בידו השמאלית בצורה מתלהמת וצעק לעברם: 'אף אחד לא מרביץ לילד קטן'. בין הנאשם לבין המנוח החל עימות מילולי, הנאשם ניגש לעבר המנוח, דקר אותו דקירה אחת בבטנו ועזב את המקום.

"כעבור זמן קצר, שב הנאשם לרחבת ההסתדרות, שעט לעבר המנוח ובעט בו בחוזקה. בעקבות כך, התמוטט המנוח ונפל לרצפה. כתוצאה ממעשה הנאשם, נגרם למנוח פצע דקירה בבטן והוא הובהל לבית חולים "זיו" בצפת, שם בוצעו בו פעולות החיאה אך ללא הצלחה ונקבע מותו. באותו לילה הסתיר הנאשם בעזרת אחרים את הסכין, והעלים את המכנסיים והקפוצון אותם לבש. בנוסף, הורה הנאשם לאחר למסור גרסה שקרית בחקירה". עוד נכתב: "לנאשם מיוחסת עבירות של רצח, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטים נגדו".