הודה ברצח: מאסר עולם יוטל על רוצח ורדית בקרקנוט ב-1993

ואלרי סאקוביץ', שנעצר 26 שנה לאחר שרצח את ורדית בקרקנוט שגופתה נמצאה ביער סמוך לבית שמש, הודה במסגרת הסדר טיעון ברצח וירצה מאסר עולם. עבירת המין תוסר מכתב האישום

זמן צפייה: 01:28

ואלרי סאקוביץ', רוצחה של ורדית בקרקנוט באחד ממקרי הרצח שזעזעו את המדינה בשנת 1993, ירצה מאסר עולם. כך עולה מהסדר טיעון שהוגש בעניינו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים. סאקוביץ' הודה בעבירת רצח בכוונת תחילה במסגרת ההסדר, אך עבירת המין שבה הואשם תוסר מכתב האישום המתוקן.

ואלרי סאקוביץ רוצח ורדית בקרקנוט
ואלרי סאקוביץ שרצח את ורדית בקרקנוט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רעיה, אימה של ורדית, אמרה לשופטים במהלך הדיון: "אני רוצה להגיד לבת שלי ורדית, היא נתנה לי את היום הכי מאושר בחיים שלי ואת היום הכי עצוב בחיים שלי. אנחנו היינו חברות טובות. היא היתה ילדה מאוד טובה, מאוד נקייה. היא אהבה אומנות ולכן היא למדה בקאמרה אובסקורה. היא היתה כבר שנה חמישית. למדתי במשך השנים לשים מסכה על הפנים ולעבוד, בקיבוץ חייבים להמשיך לעבוד".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207100951' autoplay='0' credit='' desc='התובעת אשרת שהם, פרקליטות מחוז י-ם' poster='' kid='1_cfx9471w' duration='']

"היו לי כל הזמן דמעות בגרון", הוסיפה האם, "אני יודעת שאני לא הצלחתי להיות אמא כמו שצריך לשתי הבנות שנשארו לי. הייתי אמא דואגת תמיד, אבל זה בטוח היה להם לא נעים שהייתי צריכה לדעת כל דבר לאן הן הולכות. גם בעלי (שנפטר בינתיים), היה לו אופי. הוא נשאר לחפש לחפש את הרוצח. הוא קשר קשרים עם כל מיני אנשים".

ואלרי סאקוביץ שרצח את ורדית בקרקנוט
ואלרי סאקוביץ שרצח את ורדית בקרקנוט

מקרה הרצח של בקרקנוט אירע בשנת 1993. גופתה נמצאה ביער אשתאול סמוך לבית שמש ועלה חשד כי נאנסה ונרצחה והיא אותרה יומיים לאחר שדווח על היעדרותה. במשך שנים לא היה קצה חוט עד שהתפתחות טכנולוגית בבדיקות DNA הובילו את המשטרה להוסטל שבו התגורר סאקוביץ' ובפברואר 2019, 26 שנים לאחר הרצח, הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום.