היועמשית לביהמ"ש ופרקליטי נתניהו: לא מעוניינת בגישור פלילי

בהרב מיארה הודיעה לפרקליטי נתניהו ולבית המשפט שהיא אינה מעוניינת בהליך גישור פלילי. משפטו של נתניהו יימשך כרגיל, כאשר בקרוב תחל עדותו בתיק 1000 של איש העסקים ארנון מילצ'ן מלונדון. העדות תיערך במשך חמישה ימים, 6 שעות בכל יום

זמן צפייה: 02:24

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה היום (שני) לבית המשפט ולפרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו שהיא אינה מעוניינת בהליך גישור פלילי במשפטו. המשמעות היא שהמשפט הפלילי של נתניהו יימשך כרגיל.

בשבוע שעבר אישר בית המשפט המחוזי לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו להיות נוכחת בעדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן במסגרת תיק 1000, שתיערך באמצעות וידאו מלונדון. עדות מילצ'ן תימשך חמישה ימים בשבוע, במשך שש שעות בכל יום.

נתניהו בבית המשפט. ארכיון
נתניהו בבית המשפט. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בבית המשפט המחוזי בירושלים הייתה שבוע שעבר חקירתו הנגדית של עד המדינה ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של ראש הממשלה. ההקלטות שהחזיק, של שיחות נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, הן שהביאו להגשת כתב אישום בתיק 2000, בו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים - ומוזס בשוחד.

ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת רה''מ, היום בבית המשפט
עד המדינה ארי הרו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"תיק 1000", המכונה גם "פרשת המתנות", הוא חקירה פלילית במסגרתה נחשד ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת טובות הנאה ומתנות מאנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן, המוערכים בסך כולל של מיליון שקלים. בנובמבר 2019 הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא יעמיד לדין את נתניהו באשמת מרמה והפרת אמונים בתיק זה.

מוקדם יותר השנה, בית המשפט אישר את בקשתה של פרקליטות המדינה שהמיליארדר ארנון מילצ'ן יעיד בתיק 1000 במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת וידאו - בעקבות מצבו הבריאותי הרעוע.