המשטרה חוקרת: קברה של תאיר ראדה בקצרין הושחת

במשטרה חוקרים תלונה שלפיה חלק מהכיתוב על מצבת הקבר שבו טמונה הנערה שנרצחה בבית הספר "נופי גולן" שבעיר ב-2006 נמחק, ובגדים ושרשראות נמצאו במקום

תאיר ראדה והקבר שהושחת

המשטרה פתחה הערב (חמישי) בחקירת תלונה שלפיה קברה של הנערה תאיר ראדה, שנרצחה בבית הספר "נופי גולן" בקצרין ב-2006, הושחת. חלק מהכיתוב על המצבה נמחק, ובגדים ושרשראות נמצאו במקום. משפחתה של תאיר היא שהגיעה לבית העלמין  לאזכרה השנתית לשמואל ראדה, אב המשפחה, והבחינה שהקבר של תאיר הושחת. ייתכן שמדובר בחלק מטקס שנעשה במקום.

השרשראות שהושארו על קברה של תאיר ראדה
השרשראות שהושארו על קברה של תאיר ראדה

הבגדים שהושארו בסמוך לקברה של תאיר ראדה
הבגדים שהושארו בסמוך לקברה של תאיר ראדה

השחתת קברה של תאיר ראדה
השחתת קברה של תאיר ראדה

לפני כשבועיים יו"ר הרכב השופטים במשפט זדורוב, השופט אשר קולה, מסר כי הכרעת הדין במשפטו החוזר של רומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה, תינתן ב-9 במרץ בקרוב. באוקטובר האחרון התייחס השופט קולה לממצאי ה-DNA המיטוכונדריאלי ולממצאים שמחזקים את הסבירות כי אדיר חבני נכח בזירת הרצח של תאיר. בתוך כך, קולה טען כי "משהו כאן השתנה, אי אפשר להגיד שאין לזה (דגימות השערה) משמעות".

את הדברים הוא אמר במהלך הדיון המשלים שמתקיים בעניינו של רומן זדורוב על ממצאי ה-DNA. בעוד שאז, השופט קולה ייחס חשיבות לראייה הזו, יצוין כי בדיון הקודם, השופט קולה סבר כי "לא מדובר בראייה שוברת שיוויון".

רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט | צילום: דוד כהן, פלאש 90

בסוף חודש ספטמבר, לאחר שבפרקליטות שלחו לבדיקה שלוש דגימות שנמצאו בהתאמה מסוימת לפרופיל של אדיר חבני, כדי להוכיח שהפרופיל שלו שכיח - עלתה הסבירות שהשערות שנמצאו בזירת הרצח של תאיר ראדה מתאימות לפרופיל של אדיר חבני. בבדיקה, שלוש הדגימות נמצאו לא מתאימות לו. ההגנה טענה שהממצאים מוכיחים שה-DNA של חבני נדיר, ולכן אם נמצאה התאמה לשתי שערות בזירה הסבירות שהן שלו - עולה.